اگه صاحب یک پیج اینستاگرامی باشی، مخصوصاً پیج کاری، احتمالاً برات پیش اومده که با خودت بگی:«چطوری فالوور واقعی بیارم؟» یا «چطوری بدون خرج اضافه تبلیغ کنم؟» یا حتی «چرا تبلیغهایی که میکنم جواب نمیده؟»
اینستاگرام توی سال های اخیر دیگه مثل قبل نیست. رقابت خیلی بیشتر شده، فالوورها سختتر اعتماد میکنن و ترافیک هم کمتر شده. ولی خبر خوب اینه که هنوز هم اینستاگرام یکی از بهترین بسترها برای فروش و رشد کسبوکار هست؛ به شرط اینکه بتونی تبلیغات اصولی داشته باشی.
تو این مقاله میخوایم درباره ۱۵ ایده تبلیغ پیج اینستاگرام صحبت کنیم؛ ایدههایی واقعی، تستشده، کاربردی و مناسب پیجهای کاری و شخصی. پس اگر دنبال راههای درست برای رشد هستی، این مقاله مخصوص توئه.

چرا باید تبلیغ پیج اینستاگرام انجام بدیم؟
قبل از اینکه بریم سراغ ایدهها، یک نکته مهم رو باید بدونی اینستاگرام مثل یک بازار بزرگه. تو مغازه باز کردی، اما اگر کسی از جلوی مغازت رد نشه، کسی نمیفهمه وجود داری. تبلیغات همون چیزیه که آدمها رو میکشونه به سمت مغازهی تو.
خیلیها میگن : «من محتوای خوب میذارم، خودش میگیره!» یا «اگه کیفیت بالا باشه، خودش وایرال میشه!»
این حرفا قشنگه تا حدودی هم درسته اما واقعیت بازار چیز دیگهست. حتی بهترین محتواها هم بدون زمینه چینی و تبلیغات مناسب دیده نمیشن. پس تبلیغ کردن توی زمان مناسب انتخاب نیست بلکه یه ضرورته.
15 ایده تبلیغ پیج اینستاگرام
در ادامه 15 ایده برای تبلیغات اینستاگرام که بسیار کاربردی و ساده هستن به همراه چند نمونه تبلیغ پیج اینستاگرام آوردیم.
۱. تبلیغ در پیجهای مرتبط (ایده طلایی و کمریسک)
اولین و مهمترین ایده تبلیغ پیج اینستاگرام اینه که بری سراغ پیجهایی که دقیقا مخاطب تو رو دارن. مثلا:
- پیج فروش بدلیجات باید تبلیغ در پیج استایل و لباس داشته باشه
- پیج فروش دمنوش باید تبلیغ در پیج سبک زندگی سالم داشته باشه
- پیج فروش لوازم آرایشی باید تبلیغ در پیج بیوتی بلاگرها داشته باشه
- پیج خدمات طراحی سایت باید تبلیغ در پیج آموزش کسبوکارداشته باشه
وقتی تبلیغت در پیجی نمایش داده بشه که مخاطبهاش با مخاطب هدف تو یکی باشه، نتیجه فوقالعاده میشه. این روش یکی از بهترین ایدههای تبلیغ پیج کاری هست، چون:
- ورودی واقعی میگیری
- فالوور وفادار میاد
- احتمال خرید خیلی بالاست
- نرخ تبدیل عالی میشه
نکته مهم:
برای اینکه تبلیغت قویتر بشه، حتماً یک پست تبلیغاتی اینستاگرام حرفهای آماده کن که به محصول یا خدماتت ارزش بده، نه فقط یه تبلیغ ساده و بدون هدف انجام بدی.
۲. استفاده از ریلزهای وایرال (رایگان ولی فوقالعاده پربازده)
الان ریلز پادشاه اینستاگرامه! و یکی از بهترین ایدهها برای تبلیغات اینستاگرام. الگوریتم بهشدت ریلز رو دوست داره.
یعنی حتی بدون تبلیغات پولی هم میتونی کلی ورودی بگیری.
چند ایده برای ریلز های وایرال:
- معرفی محصول یا خدمت با تمرکز روی مزیت رقابتی
- قبل و بعد
- پشتصحنه کار
- مقایسه دو محصول
- اشتباهات رایج
- ویدئوهای کوتاه ۳ تا ۷ ثانیهای
ریلزی که احساسات رو درگیر کنه همیشه جواب میده. اگه پیج کاری داری، ریلز برای پیجت اجباریه نه اختیاری.
۳. تبلیغات اسپانسری
تبلیغ اسپانسری یعنی محتوای پیجت (پست یا ریلز یا استوری) بهصورت رسمی و مستقیم توسط خود اینستاگرام به آدمهایی که هنوز تو رو فالو نکردن نشون داده بشه. یعنی
- شما پول میدی
- اینستاگرام محتوای تو رو به مخاطب هدف نشون میده
- فقط به کسایی نشون میده که بیشتر احتمال داره ازت خوششون بیاد
مثل زمانی که تو گوگل تبلیغ میکنی، ولی اینجا داخل اینستاگرامه
ویژگیها:
- هدفگذاری دقیق
- نمایش به مخاطب واقعی
- افزایش بازدید واقعی
- مناسب پیجهای فروشگاهی
برای پیج کاری، این بهترین نوع تبلیغاته. ولی برای اجرای درستش باید بلد باشی با ابزارها کار کنی.
متاسفانه در ایران این نوع تبلیغ به دلیل محدودیت ها قابل اجرا نیست.

۴. همکاری با اینفلوئنسرهای کوچک (میکرو اینفلوئنسرها)
واقعیت اینه که اینفلوئنسر ۵۰ هزار فالووری معمولاً از اینفلوئنسر یک میلیونی نتیجه بهتری میده! چرا؟ چون:
- ارتباط واقعی و بیشتری با مخاطب داره
- نرخ تعامل بالاست
- قیمت منطقیه
- تبلیغش شبیه توصیه یک دوست میشه
برای پیدا کردن نمونههای خوب تبلیغ باید به این صورت عمل کنی
- به ویوهاشون نسبت به تعداد فالوورشون توجه کن
- به تعامل پست هاشون دقت کن (تعداد لایک، شیر، کامنت و ریپست)
- ببین کدومها تبلیغات باکیفیتتری دارن (ایده پردازی و اجرا)
همیشه ازشون بخواه:
- ویدئوی واقعی بگیرن
- تجربه خودشون رو بگن
- تبلیغ رو بیش از حد کلیشهای یا مصنوعی نکنن
رعایت این موارد یک نمونه تبلیغ پیج اینستاگرام فوقالعاده جذاب ایجاد میکنه.
۵. مسابقه و جایزه (راهی برای ورود انبوه فالوور)
یکی از قدیمیترین اما همچنان پربازدهترین ایدههاست. اما باید با برنامه ریزی دقیق و به موقع انجام بشه.
اشتباهات رایج برای تبلیغات با مسابقه و جایزه
«هرکی ۵ نفر رو منشن کنه…»
این مدل مسابقه تعامل خوبی نداره و نتیجه نهایی مطلوبی رقم نمیزنه.
روش صحیح برای تبلیغات مسابقه و جایزه
- جایزه مرتبط با حوزه کاری
- شرایط ساده
- زمان محدود
- ایدهای خلاقانه و جذاب
- CTA واضح (مثلاً پست رو ذخیره کن، شرکت کن و …)
این مدل مسابقه ورودی بیشتری میاره و باعث میشه پیجت سریع گرم بشه.
۶. تبلیغ در استوری پیجهای آموزشی یا خبری
تبلیغ در استوری پیجهای آموزشی یا خبری یکی از بهترین راهها برای افزایش فالوور سریع چون:
- این پیجها تعداد بازدیدکننده بالایی دارن
- مخاطباشون واقعی و فعال هستن
- هزینه مناسبی دارن
- معمولاً تبلیغ رو خیلی سریع منتشر میکنن
- با تست محصول شما و تاییدش باعث اعتمادسازی میشن
اما باید خلاقیت داشته باشی. استوری تبلیغاتی معمولی جواب نمیده.
یک استوری جذاب باید:
- کوتاه باشه
- یک جمله کنجکاو کننده داشته باشه
- حس کاربردی و مفید بودن منتقل کنه
- به مخاطب یه دلیل برای فالو کردن شما بده
مثلاً: «این پیج روزی ۱۰ مدل استایل جدید میذاره، از دستش نده…»
انواع تبلیغات و کمپین اینستاگرامی خود را به ایان بسپارید.
۷. تولید پستهای سریالی (سری پستها = فالوور واقعی)
یکی از بهترین روشها برای افزایش فالوور ارگانیک اینه که:
یک موضوع رو به چند بخش تقسیم کنی و پشت سر هم منتشرش کنی.
این مدل پستها باعث میشه:
- مخاطب کنجکاو بشه
- پستت رو ذخیره کنه
- برای دیدن ادامه سری پیج رو فالو کنه
- الگوریتم پست رو بیشتر پخش کنه
پست های سریالی یک روش جذاب پست تبلیغاتی اینستاگرامه و چون برای مخاطب کنجکاوی ایجاد میکنه با بازخورد خوبی روبه رو میشه.
چند مثال ساده برای پست های سریالی
با توجه به موضوع پیج شما میتونید برای محتوای سریالی پیجتون ایده پردازی کنید. مثلا:
- ۱۰ نکته لاغری
- ۵ اشتباه آرایشی
- ۶ نکته انتخاب لباس
- ۷ روش افزایش فروش
۸. همکاری با پیجهای مکمل
اگر هنوز از قابلیت Collab استفاده نکردی، نصف قدرت اینستاگرام رو لمس نکردی!
این روش باعث میشه پستت:
- همزمان در دو پیج منتشر بشه
- فالوورهای هر دو پیج ببینن
- اعتماد مخاطب افزایش پیدا کنه
- رشد سریعتری اتفاق بیفته
بهترین حالت برای پیج کاری همکاری با پیجهای مکمل حوزه کاری خودشون هستند مثلاً:
- پیج لباس + پیج زیورآلات
- پیج روانشناسی + پیج کتاب
- پیج غذا + پیج ادویه
- پیج طراحی سایت + پیج تولید محتوا
این مدل همکاری رایگان یا کمهزینهست ولی خروجی مطلوبی داره.
۹. استفاده از کپشنهای احساسی (راز دیدهشدن)
یکی از چیزهایی که کسی دربارهاش حرف نمیزنه کپشن احساسیه، این مدل کپشن ها تبلیغ نیست… اما فالوور جذب میکنه.
چون باعث
- ذخیرهشدن پست
- ارسال برای بقیه
- تعامل بیشتر
و این دقیقاً چیزیه که الگوریتم لازم داره.
کپشن خوب باید چند تا ویژگی داشته باشه مثل:
- روایت کننده داستان باشه
- حس ایجاد کنه
- مخاطب رو درگیر کنه
- پایان جذاب داشته باشه
۱۰. تبلیغ محتوایی (بهترین روش برای پیجهای تخصصی)
یکی از اثرگذارترین روشها برای رشد پیج کاری اینه که به جای تبلیغ مستقیم، بری سراغ تبلیغ محتوایی. یعنی کسبوکارهای مرتبط، محتوای تو رو منتشر کنن، نه اینکه فقط پیجت رو معرفی کنن مثلا:
- یک مربی ورزش، ویدئوی تو رو درباره تغذیه منتشر کنه
- یک پیج استایل، عکس محصولاتت رو با توضیح کامل بذاره
- یک پیج آموزشی، ویدئوی تخصصی تو رو ریپست کنه
- یک پیج سلامت، محتوای تیکهای از لایو تو رو منتشر کنه
ایده تبلیغ پیج اینستاگرام از طریق محتوا، بهترین گزینه برای برندهاییه که نمیخوان تبلیغشون مستقیم باشه. ویژگیهای این روش
- طبیعیتره
- تعامل بالاتری میاره
- فالوور هدفمند وارد پیج میشه
- حس تبلیغی القا نمیکنه
اگه پیج کاری داری، حتماً این مدل رو امتحان کن.
۱۱. ساخت پست تبلیغاتی اینستاگرام حرفهای
همه چی به این بستگی داره که چی تبلیغ میکنی و چطور تبلیغ میکنی.
۹۰٪ تبلیغات ضعیف به این دلیل جواب نمیده که پست تبلیغاتی مناسبی براش طراحی نشده.
یک پست تبلیغاتی خوب باید:
- ارزش بده
- یک مشکل رو حل کنه
- بگه چرا پیجت خاصه
- یک CTA کوتاه و واضح داشته باشه
- ساده و چشمنواز باشه
برای مثال:
«۵مدل استایل دخترونه که واقعاً به کارتون میاد »
«۵ روش واقعی برای درمان جوش، بدون قرص!»
«۹ راه برای افزایش فروش پیجت، که ۵تاشو خودم تست کردم!»
مردم دنبال ارزشن، نه تبلیغ. وقتی یک پست تبلیغاتی هوشمندانه میسازی، بهترین نمونه تبلیغ برای پیج اینستاگرام میشه.

۱۲. استفاده از ترندها برای تبلیغ پیج
ترند یعنی سوخت لازم برای موتور رشد. وقتی محتوای ترندی میسازی
- سریع پخش میشه
- اینستاگرام بیشتر نشونش میده
- کاربر حس میکنه پیجت فعاله
- احتمال ذخیره و ارسالش بالا میره
چطور از ترندها استفاده کنیم؟
برای ساختن محتوای ترند این چندتا نکته رو رعایت کن مثل:
- از آهنگهای وایرال استفاده کن
- از کپشنهای ترندی استفاده کن
- از مدل ادیتهای روز دنیا استفاده کن
- از قالبهایی که بقیه وایرال میکنن الگوبرداری کن
ترند فقط برای فان نیست؛ یک ایده برای تبلیغات اینستاگرام رایگان و فوقالعاده قدرتمنده.
۱۳. تبلیغ در دایرکت (درست و اصولی، نه اسپم!)
خیلیا از دایرکت برای تبلیغ استفاده میکنن ولی چون اشتباه انجامش میدن، ازش بدشون میاد.
دایرکت تبلیغی، اگه درست انجام بشه، بهترین نرخ تبدیل رو داره.
نکات مهم برای تبلیغ در دایرکت
چند نکته مهم برای تبلیغ در دایرکت که باید رعایت کنید مثل:
- مخاطب هدفمند انتخاب کن
- پیام رو کوتاه و دوستانه بنویس
- ارزش بده، نه تبلیغ
- اسپم نکن
- با لحن انسانی حرف بزن
دایرکت تبلیغی موثر مثل:
«سلام وقتتون بخیر. دیدم به موضوعات X علاقه دارید. ما یه محتوای رایگان در همین زمینه گذاشتیم، شاید براتون مفید باشه. خوشحال میشم نظرتون رو بدونم.»
هم مودبانهست، هم ارزش داره، هم تبلیغ محسوب میشه بدون اینکه اذیتکننده باشه.
۱۴. استفاده از هشتگهای هدفمند
این روزها ارزش تاثیر هشتگها کمتر شده ولی هنوز هم اگر درست انجامش بدی میتونی فالوور بگیری.
نکات مهم برای هشتگگذاری مثل:
- از هشتگهای خیلی بزرگ استفاده نکن
- از هشتگهای مرده و کماستفاده دوری کن
- از هشتگهای فارسی + انگلیسی ترکیبی استفاده کن
- به موضوع پست کاملاً مرتبط باشن
۱۵. استفاده از Call To Action (فالوور گرفتن از طریق دستور مستقیم)
CTA یعنی دعوت به انجام یک کار. مردم معمولاً بدون اینکه بگی، کاری انجام نمیدن. پس باید به صورت مستقیم و ساده بهشون بگی چه کاری باید انجام بدن.
چند مثال برای CTA موثر
- «برای دیدن قسمت دوم، پیج رو فالو کن»
- «اگه این نکتهها برات مفید بود، ذخیره کن»
- «دوستات رو منشن کن تا این نکتهها رو از دست ندن»
- «اگه این سبک رو دوست داری، لایک کن تا مدلهای بیشتری بذارم»
این روش هم یک ایده تبلیغ پیج اینستاگرام محسوب میشه، هم یک تکنیک افزایش تعامله.
چه چیزهایی باعث میشه تبلیغاتت جواب نده؟
قبل از اینکه تبلیغ کنی، باید بدونی چه چیزهایی باعث شکست تبلیغ میشن.
۱. پیج آماده نیست
بزرگترین اشتباه صاحبان کسبوکار اینه که: قبل از اینکه ویترین پیج رو کامل کنن، تبلیغ میکنن.
قبل از هر تبلیغ باید
- محتواهات باکیفیت باشه
- بایو خوبی داشته باشی
- هایلایتهات جذاب و کاربردی باشن
- حداقل ۱۵ پست خوب داشته باشی
- پیجت هویت داشته باشه
اگه پیج آماده نباشه، تبلیغ فقط پولت رو میسوزونه.
۲. پست تبلیغاتی ضعیفه
بارها گفتیم: تبلیغ ضعیف با داشتن یه پیج خوب، نتیجه متوسطی داره ولی یه تبلیغ قوی با داشتن یه پیج متوسط نتیجهاش عالیه.
پست تبلیغاتی قلب یک کمپین تبلیغاته و بد ساختنش یعنی شکست قطعی.
۳. انتخاب پیج اشتباه برای تبلیغ
پیجی که برای تبلیغ دادن انتخاب میکنی باید مخاطبی متناسب با مخاطب هدف شما داشته باشه.نمونه هایی از تبلیغ با پیج اشتباه مثل:
- تبلیغ زیورآلات در پیج ورزشی
- تبلیغ لوازم آرایشی در پیج طنز
- تبلیغ خدمات حسابداری در پیج جوکر کلیپ
این تبلیغات معمولاً ورودی میارن اما ورودی بیکیفیت و این دقیقاً چیزی نیست که تو از یه تبلیغ خوب بخوای.
۴. تبلیغ زیاد در مدت کوتاه
تبلیغ باید اصولی باشه، نه فقط تعداد زیاد. وقتی پشتسرهم و بدون برنامه ریزی درست تبلیغ میکنی
- مخاطب حس بد میگیره
- ورودیها سرد میشن
- الگوریتم رفتار طبیعی نمیبینه
- نرخ تعامل میاد پایین
تبلیغ خوب نیاز به برنامهریزی گام به گام داره.
۵. توقع غیر واقعی
تبلیغات خوبه اما معجزه نیست. تبلیغ باعث:
- افزایش دیدهشدن
- افزایش فالوور
- افزایش ورودی
- افزایش فروش بلندمدت
میشه. اما انتظار رشد ۱۰ هزار فالوور با یک تبلیغ، اشتباهه.
اشتباهاتی که باعث نابودی پیج میشه
این نکات رو جدی بگیر چون ۸۰٪ پیجها دقیقاً به خاطر همین نکات رشد نمیکنن
- خرید فالوور فیک
- استفاده از کامنتهای ساختگی
- پستگذاری نامنظم
- بیهویتی برند
- کپشنهای بیروح
- نداشتن استوری روزانه
- دریبلکردن مخاطب با محتواهای غیرمرتبط
اگه این موارد رو رعایت نکنی، بهترین تبلیغ هم کمکت نمیکنه.
چند ایده کمتر شنیدهشده اما فوقالعاده پربازده برای تبلیغ پیج اینستاگرام
تا اینجا ۱۵ نکته رو گفتیم، اما چند تکنیک خیلی خاص هم هست که کمتر کسی بهش توجه میکنه. اینها معمولاً «رازهای رشد سریع پیجها» هستن؛ چیزهایی که مدرسها و پیج های بزرگ کمتر بیان میکنن.

سریسازی شخصیت یا کاراکتر در پیج
یکی از خفنترین روشها برای افزایش فالوور بدون حتی یک ریال هزینه سریسازی شخصیت یا کاراکتر در پیجه.
چی کار میکنی؟ یه شخصیت ثابت تو پیجت خلق میکنی؛ مثلاً:
- یک عروسک
- یک کاراکتر کارتونی
- یک کارمند خیالی
- یک همکار بامزه
- یا حتی یک شخصیت واقعی با رفتار خاص
مخاطب عاشق این شخصیت میشه و تمایلش برای دنبال کردن محتوا و حتی انتشارش با بقیه بیشتر میشه.
ارائه فایل رایگان برای گرفتن فالوور واقعی
این روش مخصوص پیجهای کاریه. فایل رایگان میتونه
- PDF آموزشی باشه
- چکلیست باشه
- قالب استوری باشه
- قالب پست باشه
- فایل صوتی باشه
- یک نمونه محتوا باشه
- یک برنامه هفتگی باشه
شرط دریافت فایل هم خیلی ساده است و کافیه که پیج رو فالو داشته باشه و کامنت بزاره.
این تاکتیک ظرفیت انفجاری داره. مخصوصاً اگه فایلت واقعاً با ارزش باشه.
تبلیغ در پیجهای لوکال (محلی)
بعضی پیجها محلی هستن مثل:
- پیجهای خبری شهر
- پیجهای رستورانهای محلی
- پیجهای منطقههای مختلف
- پیجهای مربوط به دانشگاهها
اگر محصول یا خدماتت مربوط به یک شهر خاصه، مثلاً مشاوره، سفارشگیری، فروش حضوری، خدمات تعمیرات، یا حتی خوراکی… این مدل تبلیغ بازده خوبی رو برات میاره.
حتی پیجهایی که ۵–۱۰ هزار فالوور دارن، اگر لوکال باشن نتیجهشون بهتر از پیجهای همگانیه.
استفاده از تجربه مشتری (UGC واقعی)
UGC یعنی کاربر خودش درباره تو محتوا بسازه. این روش یک نمونه واقعی و قدرتمند از پست تبلیغاتی اینستاگرام ایجاد میکنه.
چه کارهایی میتونی بکنی
- از مشتریها بخواه با خدماتت ویدئو بگیرن
- برای بهترین محتوا جایزه بذار
- کامنتهای مشتری رو استوری کن
- قبل و بعد دریافت کن
- بستهبندی محصول رو جذاب طراحی کن که مشتری خودش فیلم بگیره
این تبلیغات میتونه از تبلیغ اینفلوئنسر هم پربازدهتر باشه.
تبلیغ از طریق لایو مشترک
لایو مشترک هنوز هم کم استفاده میشه، اما میتونه نتایج عالیای رقم بزنه چون:
- همزمان به مخاطب دو پیج نمایش داده میشی
- تعامل زنده داری
- اعتماد مخاطب بیشتر میشه
مخصوصاً برای پیجهایی که قصد افزایش فروش دارن، یک لایو مشترک تخصصی که به صورت پرسش و پاسخ برگزار بشه میتونه فوق العاده تاثیر گذار باشه.
ایجاد پرسونای مخاطب قبل از تبلیغ
این فقط یک تکنیک نیست؛ یک استراتژیه.
قبل از تبلیغت باید این نکات رو راجب مخاطبت بدونی:
- مشتری ایدهآلت کیه؟
- چی دوست داره؟
- از چی متنفره؟
- بیشتر چه پیجهایی رو دنبال میکنه؟
- چه نیازهایی داره؟
وقتی پرسونای مخاطب به صورت دقیق مشخص بشه:
- تبلیغ هدفمند تر میشه
- ورودی باکیفیتتری میگیری
- نرخ تبدیل افزایش پیدا میکنه
یکی از اصلیترین دلایلی که مردم میپرسن:«چرا تبلیغ میکنم ولی فالوور نمیاد؟» اینه که اصلاً نمیدونن برای کی تبلیغ میکنن.
بهینهسازی پروفایل قبل از تبلیغ
پروفایل اینستاگرام در تبلیغ مثل ویترین مغازه است. قبل از تبلیغ باید دقت کنی که
- بایو حرفهای باشه
- هایلایتها دستهبندی شده باشه
- عکس پروفایل مناسب باشه
- ۹ پست آخر جذاب و کاربردی باشه
اگر پروفایل حرفهای نباشه، بهترین تبلیغ هم نتیجهی مطلوبی نداره.

تبلیغ در زمانهای پربازدید
ساعت تبلیغ خیلی مهمه و این ساعت برای پیج های مختلف متفاوته؛ مثلا پیج هایی که با مخاطب آقا، معمولا شبها بازخورد بهتری میگیرن چون آقایون در شبها آزادتر هستند درعوض پیج هایی با مخاطب خانم، در میانه روز بازخورد های بهتری دریافت میکنن.
تبلیغ پیج کاری با چالشهای ۳۰ روزه
یکی از بهترین ایدهها برای رشد طبیعی اینه که چالش ۳۰ روزه بذاری.
مثال:
- ۳۰ روز استایل
- ۳۰ روز دمنوش
- ۳۰ روز آموزش
- ۳۰ روز نکات کوتاه
این مدل چالش مثل آهنربا فالوور جمع میکنه چون:
- کاربر کنجکاو ادامه رو ببینه
- مخاطب پیج رو ذخیره میکنه
- تعامل ثابت ایجاد میشه
- الگوریتم عاشق استمرار میشه
ساخت یک محتوای VIP (محتوای ارزشمندتر از رقبای بازار)
یک محتوا بساز که اونقدر ارزشمند باشه که مخاطب اون رو برای بقیه بفرسته. مثلاً:
- «جامعترین راهنمای انتخاب فلان محصول»
- «۱۰ اشتباه خطرناک که ۹۰٪ مردم مرتکبش میشن»
- «بهترین روش برای افزایش فروش پیج کاری»
- «آموزش کامل راهاندازی پیج»
نکات طلایی برای افزایش فالوور و فروش پیج اینستاگرام
این بخش خلاصه ولی بسیار کاربردیه.
۱. هر روز یک استوری بگذار
کمتر از اینستاگرام استفاده کنی، الگوریتم فراموشت میکنه.
۲. ۳ ریلز در هفته
ریلز ۵۰٪ رشد پیج رو تعیین میکنه.
۳. محتوای فان + آموزشی
این یه ترکیب طلایی برای گرفتن تعامل از مخاطبه!
۴. محتوای مرتبط با نیاز مخاطب
محتوای مرتبط با نیاز مخاطب بساز نه هر چیزی که خودت دوست داری.
۵. اعتمادسازی
استوری چهره، پشتصحنه، رضایت مشتری.
۶. هویت برند
هویت برند یعنی رنگ ثابت، فونت ثابت، شخصیت ثابت.
۷. تعامل واقعی
تعامل واقعی شامل: جواب کامنت + جواب دایرکت + جواب استوریها.
۸. همکاری با پیجهای مکمل
یک معامله دو سر سود و رشد دوطرفه.

نمونه تبلیغ پیج اینستاگرام که واقعاً جواب میده
این یک نمونه واقعی از یک تبلیغ فوقالعاده پربازده هست.
پست تبلیغاتی:«۴ مدل استایل دخترونه با یه کت»
ساختار پست:
- اول: حل یک مشکل (نداشتن ایده استایل)
- وسط: نمایش مدلها
- آخر: CTA → «اگه قسمت دوم رو میخوای، بیا توی پیجمون»
این پست در یکی از پیجهای مد و فشن، ۸ هزار فالوور واقعی آورد.
چرا؟ چون:
- مشکلی رو حل کرد
- ارزش واقعی ارائه داد
- آدمها برای ادامه مجبور بودن فالو کنن
این نمونه تبلیغ نشون میده تبلیغ باید هوشمندانه باشه، نه صرفاً معرفی پیج.
در نهایت چطور تبلیغ کنیم که فالوور واقعی و فروش بالا بیاد؟
اگر بخوای پیجت رشد واقعی داشته باشه، برای تبلیغ پیج کاری باید این سه کار رو همزمان انجام بدی:
۱. محتوای قوی
بدون محتوای خوب، تبلیغات بیفایده است.
۲. انتخاب درست کانال تبلیغ
باید بدونی کجا تبلیغ کنی، برای چه کسی تبلیغ کنی و چه نوع محتوایی نمایش بدی.
۳. پیج آماده برای جذب فالوور
وقتی مخاطب وارد پیج میشه، باید به اندازه کافی محتوای جذاب ببینه تا اعتماد کنه.
اگر این سه مورد رو با هم انجام بدی:
- فالوور واقعی میاد
- فروش بالا میره
- برندت شناخته میشه
- تبلیغاتت چندبرابر تاثیر میذاره
واقعیت اینه که اجرای یک تبلیغ موفق تو اینستاگرام فقط گذاشتن یک پست یا انتشار یک استوری نیست.
در عوض نیازه که
- استراتژی درست داشته باشی
- پست تبلیغاتی حرفهای طراحی بشه
- پیجت اول کامل بهینهسازی بشه
- کانال مناسب تبلیغ انتخاب بشه
- مهمتر از همه، تبلیغ طبق تحلیل و تجربه اجرا بشه
- خلاقانه باشه و مناسب برای تو کسب و کار تو طراحی شده باشه
خیلیا دقیقا بهخاطر نداشتن همین مهارتها میپرسن:«چرا تبلیغ میکنم ولی نتیجه نمیگیرم؟»
اینجاست که تیمهای حرفهای وارد میشن، واقعیت اینه که داشتن یک تیم متخصص کنار هر کسبوکاری خطا رو به صفر میرسونه و باعث میشه نتیجه تبلیغات چند برابر بهتر بشه.
ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ایان با تجربه برگزاری دهها کمپین تبلیغاتی موفق و اصولی، برای رشد برند شما کنارتون هستیم.
برای مشاوره رایگان میتونید با شماره تماس ۰۲۵۳۲۹۴۲۱۲۴ تماس بگیرید.



