نکات کلیدی درباره نحوه کار با چت جی پی تی

نحوه کار با چت جی پی تی

احتمالاً تاکنون نام ابزار چت جی پی تی (chatgpt) را شنیده اید. چت جی پی تی یکی از ابزارهای کارآمد شرکت openAl به شمار می رود. این ابزار که به کمک هوش مصنوعی توسعه یافته است، به سوالات مختلف کاربران خود پاسخ می دهد. به عبارت دیگر، با ورود به حساب کاربری خود در ابزار چت جی تی پی می توانید پاسخ سوالات خود را در کوتاه ترین زمان دریافت کنید. اگر می خواهید بیشتر در مورد نحوه کار با چت جی پی تی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

معرفی چت جی پی تی و کاربردهای گسترده آن

پیش از آموزش استفاده از ChatGPT، به معرفی این ابزار می پردازیم. چت جی پی تی نوعی چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که با کاربران خود از طریق گفتگوی متنی ارتباط دارد. این ربات هوشمند به کمک جدیدترین فناوری ها طراحی شده و قابلیت ایجاد جملات درست و منطقی در پاسخ به سوالات کاربران خود را دارد. علاوه بر این، یادگیری نحوه کار با چت جی پی تی بسیار ساده است.

ابزار چت جی پی تی از جذاب ترین ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی موجود در بازار به شمار می رود که کاربردهای گسترده ای دارد. برخی از مهم ترین کاربردهای این چت بات عبارتند از: یافتن خطا در کد نویسی، خلاصه نویسی کتاب، نوشتن مقاله یا نامه، ارائه اطلاعات در زمینه های مختلف و غیره. در نتیجه، یادگیری نحوه کار با چت جی پی تی می تواند در زمینه های مختلفی مفید باشد.

ابزار چت جی پی تی با امکانات ویژه ای که دارد، جایگزین مناسبی برای موتورهای جستجوگر ازجمله گوگل به حساب می آید. این چت بات برخلاف گوگل می تواند به سوالات بسیار پیچیده (مانند مسائل ریاضی) پاسخ درست دهد، اشتباهات خود را بپذیرد و حتی در چالش ها شرکت کند. از این ابزار حتی در کد نویسی و یافتن خطا در زبان های برنامه نویسی مختلف نیز استفاده گسترده ای می شود.

انتظار می رود که چت بات هایی شبیه به چت جی بی تی در آینده ای نه چندان دور به دستیارهای کارآمد انسان تبدیل شوند.

کاربردهای گسترده چت جی پی تی
کاربردهای گسترده چت جی پی تی

هر آنچه باید در مورد نحوه کار با چت جی پی تی بدانید

بعد از معرفی چت جی بی تی، نوبت به آموزش این ابزار می رسد. اولین نکته ای که باید درباره نحوه استفاده از چت جی پی تی بدانید، رایگان بودن آن است. همه می توانند بدون پرداخت هزینه در هر کجای دنیا از خدمات این ربات بهره مند شود. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از این ربات در ایران به دلیل تحریم های متعدد به آسانی انجام نمی شود.

گام نخست، ثبت نام در سایت openAl خواهد بود. اگر از IP ایران اقدام به ثبت نام در این سایت بکنید، حتماً با خطا مواجه خواهید شد. در شرایط عادی، کد تاییدی پس از ثبت نام به ایمیل آدرس شما ارسال می شود که باید آن را وارد کنید. با این وجود، ثبت نام در ایران با مراحل بیشتری همراه خواهد بود. معمولاً توصیه می شود که پیش از شروع نحوه کار با چت جی پی تی VPN خود را برای تغییر IP روشن کنید.

openAl را در مرورگر خود جستجو کنید و وارد اولین سایتی که به نمایش در می آید، شوید. در انتهای صفحه اصلی سایت رسمی openAl در گروه Featured، لینکی برای ورود به سایت چت جی پی تی وجود دارد. روی این لینک کلیک کنید و وارد سایت این ابزار شوید. البته، زمانی که عبارت openAl را در مرورگر خود جستجو می کنید، لینک سایت چت جی پی تی نیز برایتان به نمایش در می آید.

کار با چت جی پی تی
کار با چت جی پی تی

نحوه ثبت نام در سایت چت جی پی تی

در صفحه نخست این سایت، معرفی چت جی پی تی آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار حتماً توضیحات ارائه شده را مطالعه کنید. سپس، روی دکمه Try ChatGPT کلیک کنید. در صفحه جدید، روی دکمه Log In کلیک کنید تا فرآیند ثبت نام آغاز شود. این اولین گام در یادگیری نحوه کار با چت جی پی تی به شمار می رود.

بعد از کمی انتظار، صفحه جدیدی برایتان به نمایش در می آید که در آن، دو کادر خالی برای وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور قرار دارد. پس از پر کردن این دو کادر، روی دکمه Continue کلیک کنید. توصیه می شود که از یک VPN قوی استفاده کنید تا فرآیند ثبت نام سریع تر انجام شود. در این مرحله، ایمیل تاییدی برایتان ارسال می شود. وارد این ایمیل شوید و روی عبارت Verify Email Address کلیک کنید.

اگر موفق به ثبت نام در سایت چت جی پی تی نشدید، می توانید تغییر IP را امتحان کنید. علاوه بر این، وجود برخی از برنامه ها نیز منجر بروز خطا می شوند.

ثبت نام در سایت چت جی پی تی
ثبت نام در سایت چت جی پی تی

نحوه استفاده از chatgpt در ایران با ورود شماره

پیش از یادگیری نحوه کار با چت جی پی تی باید اطلاعات کاربری خود را تکمیل کنید. بعد از ثبت نام در سایت chatgpt، صفحه ای به نمایش در می آید که در آن باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. سپس، از شما درخواست می شود تا شماره موبایلی برای ارسال کد وارد کنید. کاربران ایرانی نمی توانند شماره موبایل خود را وارد کنند زیرا کدی به شماره های ایران ارسال نمی شود. با این وجود، نگران نباشید! چندین راه حل برای عبور از این مرحله وجود دارد.

یکی از کارآمدترین روش ها، دریافت شماره های مجازی خواهد بود. برای این منظور، باید یک حساب کاربری در سایت NumberLand ایجاد کنید. پس از ورود به حساب کاربری خود در سایت NumberLand، روی گزینه openAl کلیک کنید تا تمام شماره های مجازی قابل استفاده برای chatgpt به نمایش درآیند. یکی از این شماره ها را خریداری کنید. به سادگی می توانید نحوه کار با چت جی پی تی را یاد بگیرید.

از این شماره مجازی برای ارسال کد چت جی پی تی استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب کشور باید متناسب با شماره مجازی دریافتی باشد.

ایجاد حساب کاربری در چت جی پی تی
ایجاد حساب کاربری در چت جی پی تی

ورود به حساب کاربری با وارد کردن کد تایید

در گام نهایی از نحوه کار با چت جی پی تی باید وارد حساب کاربری chatgpt خود شوید. برای این منظور، کد تاییدی به حساب کاربری سایت NumberLand شما ارسال می شود. مجدداً به این سایت بروید، کد تایید را کپی کنید و آن را در کادر مربوطه در سایت چت جی پی تی وارد کنید. پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، به راحتی می توانید با آدرس ایمیل و رمز عبور وارد حساب کاربری خود در سایت چت جی پی تی شوید.

آشنایی با مزایا و معایب استفاده از چت جی پی تی

جذابیت جت جی پی تی آنقدر زیاد است که نمی توان کاربردهای گسترده آن را نادیده گرفت. با وجود آسان بودن نحوه کار با چت جی پی تی ، این ربات مزایا و معایب متعددی دارد. برخی از مهم ترین مزایا و معایب استفاده از چت جی پی تی که توسط خود شرکت openAl مطرح شده اند، به شرح زیر هستند.

مزایا و معایب چت جی پی تی
مزایا و معایب چت جی پی تی

مزایا استفاده از چت جی پی تی

  • قابلیت حل معادلات پیچیده ریاضی
  • جستجوی دقیق اطلاعات
  • نگارش پست های مخصوص وبلاگ
  • تولید محتوای متنی
  • امکان استفاده به عنوان دستیار هوش مصنوعی به منظور تسهیل فرآیند تولید محتوا
  • قابلیت انجام اثبات ریاضی
  • حل مسائل کد نویسی و درک عمیق از زبان های برنامه نویسی
  • امکان مکالمه بدون مشکل از طریق چت جی پی تی به کمک هوش مصنوعی
  • استفاده رایگان
  • آسان بودن نحوه کار با چت جی پی تی

معایب استفاده از چت جی پی تی

  • استفاده گسترده از چت جی پی تی باعث می شود تا کاربر برای مدت طولانی منتظر بماند.
  • گاهی اوقات، چت جی پی تی به دلایل نامشخصی قفل می کند. در این حالت، امکان دریافت پاسخ از این ربات وجود ندارد.
  • چت جی پی تی به دلیل استفاده از الگوهای تکراری باعث تولید محتوا تکراری نیز می شود.
  • اگر کاربر دانش کافی در زمینه مضوع خاصی نداشته باشد، نمی تواند درست یا غلط بودن پاسخ چت جی پی تی را تشخیص دهد. این در حالی است که نمی توان همیشه از صحیح بودن اطلاعات این ربات اطمینان داشت.
  • مشکلات متعددی در نحوه کار با چت جی پی تی در ایران وجود دارد.
معایب استفاده از چت جی پی تی
معایب استفاده از چت جی پی تی

سخن پایانی

چت جی پی تی از پرکاربردترین چت بات های موجود در بازار به شمار می رود که امکانات فوق العاده ای را ارائه می دهد. نکته جالب توجه در مورد این چت بات، پشتیبانی از زبان فارسی است. در نتیجه، کاربران ایرانی می توانند سوالات خود را به زبان فارسی از ربات بپرسند و جواب های دریافتی نیز به همین زبان ارائه می شوند.

 نحوه کار با چت جی پی تی و ایجاد حساب کاربری در ایران به آسانی انجام نمی شود. با این وجود، ترفندهای مختلفی برای بهره مندی از امکانات این چت بات وجود دارد. آیا تاکنون تجربه یادگیری نحوه کار با چت جی پی تی را داشته اید؟ لطفاً تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

پیام بگذارید