سئو محصولات ووکامرس و رسیدن به جایگاه اول سرچ گوگل

سئو محصولات ووکامرس

حضور در نتایج برتر سرچ گوگل باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار می شود. برای صفحات محصول راه سخت تری در پیش خواهد بود. یکی از بهترین روش ها برای بالا رفتن رتبه سایت، استفاده از سئو محصولات ووکامرس است. ووکامرس پلاگین های زیادی دارد که به سئو بهتر صفحات محصول کمک می کنند.

راه های استفاده از سئو محصولات ووکامرس برای رسیدن به نتیجه بهتر

امکانات گسترده موجود در پنل ووکامرس کار را برای بهبود وضعیت صفحات محصول آسان تر می کند. برای استفاده از قابلیت های ووکامرس و رسیدن به نتیجه مطلوب، باید با ریزه کاری های سئو محصولات در ووکامرس آشنایی داشته باشیم.

افزایش نرخ کلیک با دقت به جزئیات صفحات محصول
افزایش نرخ کلیک با دقت به جزئیات صفحات محصول

کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید

نکته مهم شناسایی کلمات کلیدی متناسب با صفحات محصول است. بر خلاف صفحات مقاله که باید از کلمات کلیدی عمومی در آن ها استفاده کنید، کلمات کلیدی صفحه محصول باید خاص و انحصاری باشند. بهترین کلمات کلیدی، اسامی محصولات هستند. البته می توانید از اندک کلمات کلیدی عمومی برای لینک سازی خارجی استفاده کنید.

از پنل ووکامرس به درستی استفاده کنید

از دیگر نکات مهم برای به نتیجه رسیدن سئو محصولات ووکامرس، استفاده درست از پنل کاربری ووکامرس و پلاگین های آن است. عنوان محصول را در جای صحیح قرار دهید. از تعیین دسته بندی محصول غافل نشوید. سعی کنید برای محصولات برچسب های مرتبط در نظر بگیرید. از بهترین و با کیفیت ترین عکس به عنوان تصویر شاخص استفاده کنید. در نهایت تعدادی عکس بیشتر از زوایای مختلف محصول داشته باشید.

بهینه سازی تصاویر را فراموش نکنید

از نکات مهم آموزش سئو محصولات در وردپرس توجه به سایز و حجم تصاویر است. تصاویری با سایز بزرگ تر کیفیت بالا تری دارند؛ ولی حجم این عکس ها نیز بیشتر می شود. حجم بیشتر سرعت لود صفحه را پایین آورده و به سئو آسیب می رساند. برای استفاده از تصاویری با اندازه بزرگ ابتدا باید آن ها را بهینه سازی کنید.

بررسی بهتر خزنده های گوگل با کمک منوی ساده سایت
بررسی بهتر خزنده های گوگل با کمک منوی ساده سایت

ماندگاری کاربر در صفحه محصول را افزایش دهید

هر چه زمان حضور کاربر در صفحه سایت بیشتر باشد،‌ سئو محصولات ووکامرس موفقیت بیشتری کسب می کند. نرخ پرش و مدت زمان کم حضور کاربر در صفحه سایت به معنای مفید نبودن اطلاعات موجود در آن صفحه خواهد بود.

با تولید محتوای قوی برای صفحات محصول، کاربر را مدت زمان بیشتری درون صفحه نگه دارید. این کار به گوگل نشان می دهد صفحه شما غنی و ارزشمند است؛ در نتیجه لیاقت دریافت جایگاه اول صفحه نتایج را دارد. تولید محتوای مناسب از نکات ارزشمند آموزش طراحی و بهینه سازی وبسایت محسوب می شود.

توضیحات کامل محصول را بنویسید

با درج توضیحات کامل برای هر محصول، ‌نه تنها اطلاعاتی جامع را در اختیار کاربر قرار داده و او را در صفحه شما نگه می دارد؛ بلکه امکان تبدیل کاربر به خریدار افزایش پیدا می کند. توضیحات دسته بندی شده از هر محصول برای سئو محصولات ووکامرس مفید است.

منوی ساده ای برای سایت خود طراحی کنید

به عنوان یک سایت فروشگاهی باید برای دسترسی راحت تر کاربران به محصولات موجود روی سایت، منو یا فهرست داشته باشید. فهرست باید دسته بندی داشته باشد؛ ولی اگر تلاش کنید دسته بندی های جامعی طراحی کنید و منو را ساده نگه دارید، بررسی سایت برای خزنده های گوگل نیز آسان تر می شود.

منوی اصلی سایت باید مهم ترین پیوند ها را داشته باشد. در این صورت خزنده های گوگل به راحتی از منوی اصلی به صفحه محصول مورد نظر شما می رسند. در این حالت ایندکس کردن صفحه محصول راحت تر بوده و نتیجه مطلوب زودتر حاصل می شود. منو تأثیر زیادی روی سئو محصولات ووکامرس دارد.

هرگز از مطالب تکراری استفاده نکنید

کپی کردن مطالب از سایت های دیگر یا حتی از صفحات دیگر سایت خودتان، امتیازی منفی محسوب می شود. با استفاده از مطالب تکراری این پیام را به گوگل منتقل می کنید که محتوایی برای ارائه ندارید. این کار تمامی زحمات شما برای سئو کردن محصول در وردپرس را از بین می برد.

با اینکه تهیه محتوای غیر تکراری برای محصولات مشابه کمی دشوار خواهد بود؛ ولی برای گرفتن بهترین نتیجه از سئو محصولات ووکامرس باید برای تهیه محتوایی یونیک و غیر کپی تلاش کنید. شباهت مفهومی مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما کپی بودن به بزرگ ترین مشکل شما تبدیل می شود.

از جزئیات صفحه محصول غافل نشوید

امکان دارد برخی جزئیات موجود در صفحه محصول را بی ارزش در نظر بگیرید؛ ولی کوچک ترین جزئیات نیز در سئوی صفحه و سایت شما تأثیر دارد. نوشتن URL کوتاه و توصیفی برای هر صفحه یکی از نکات سئو محصول در وردپرس محسوب می شود.

توضیحات متا عامل دیگری است که می تواند روی سئو محصولات ووکامرس اثر مثبت داشته باشد. توضیحات متا نه تنها به گوگل برای ایجاد توضیحات مرتبط با کلمه انتخابی شما کمک می کند؛ بلکه با بالا بردن احتمال کلیک کاربران، تأثیرات مثبتی روی نرخ کلیک صفحه مورد نظر شما دارد.

از دیگر جزئیات اثر گذار روی بهینه سازی محصولات ووکامرس نوشتن تگ ALT تصاویر است. تصاویر اهمیت زیادی برای یک صفحه محصول دارند. این اهمیت هم به کاربران مربوط شده و هم خزندگان گوگل را تحت تأثیر قرار می دهد. تگ های Alt متن هایی هستند که در صورت لود نشدن تصویر نمایش داده می شوند.

راه های تقویت سئو محصولات ووکامرس
راه های تقویت سئو محصولات ووکامرس

جمع بندی

با ورود کسب و کار ها به دنیای اینترنت روش های تبلیغات نیز مسیر متفاوتی پیدا کردند. رسیدن به رتبه های برتر گوگل به هدف سایت ها تبدیل شده است. این هدف راه های خاص خود را دارد. دشوارترین صفحات برای رسیدن به رتبه یک جستجوی گوگل، صفحات محصول هستند. سئو محصولات ووکامرس راهی مطمئن برای تحقق هدف جایگاه برتر است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایان با کمک گرفتن از افراد متخصص و استفاده از راه های نوین دیجیتال مارکتینگ به کسب کار شما برای بیشتر دیده شدن کمک می کند. خدمات مجموعه ایان محدود به یک بخش نشده و طیف وسیعی دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با مشاوران تماس بگیرید.

خدمات مرتبط:

طراحی گرافیکی

تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی

مقالات مرتبط:

آیا محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی قابل شناسایی هستند؟

نکات کلیدی درباره نحوه کار با چت جی پی تی

پیام بگذارید