از تاثیر تبلیغات بر فروش محصول چه می دانیم؟

تاثیر تبلیغات بر فروش محصول

تبلیغات یکی از مهم ترین روش های بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف به شمار می رود. روش های متعددی برای تبلیغات وجود دارند. هر یک از آن ها، ویژگی های منحصر به فردی دارند. با این وجود، تاثیر تبلیغات بر فروش محصول را نمی توان نادیده گرفت. در سال های اخیر، بسیاری از کسب و کارهای شناخته شده و نوظهور جذب تبلیغات بنری شده اند. تبلیغات بنری به صورت طرح های گرافیکی در سایت های مختلف منتشر می شوند. اگر می خواهید برندتان شناخته شود، تاثیر تبلیغات را دست کم نگیرید.

بررسی اهمیت و تاثیر تبلیغات بر فروش محصول

اگر صاحب کسب و کار هستید، احتمالاً تاکنون متوجه تاثیر تبلیغات بر فروش محصول شده اید. تبلیغات یکی از جدیدترین روش های بازاریابی به شمار می رود. این روش از بازاریابی آنچنان اهمیت دارد که اکثر شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ، بخشی از درآمد خود را صرف آن می کنند. شاید این کار به نظر غیرمنطقی برسد اما آمار نشان داده است که صرف هزینه برای تبلیغات موجب افزایش چشمگیر فروش می شود.

امروزه، کسب و کارهایی که برای تبلیغات خود هزینه نمی کنند، فرصت دیده شدن و جلب مشتری را از دست می دهند. علاوه بر این، در بازار از رقبای خود نیز عقب می مانند. در نتیجه، نمی توان و نباید تاثیر تبلیغات بر فروش محصول را نادیده گرفت.

اهمیت تبلیغات در فروش محصول
اهمیت تبلیغات در فروش محصول

تبلیغات بر فروش چه تاثیری می گذارند؟

به منظور تاثیر تبلیغات بر فروش محصول ابتدا باید به هدف از تبلیغ و روش های مختلف انجام آن اشاره شود. روش های مختلفی برای انجام تبلیغات وجود دارند. از مهم ترین آن ها می توان به تبلیغات پیامکی، تبلیغ در فضای مجازی، تبلیغات چاپی و تبلیغات بنری اشاره کرد. هر یک از این روش ها به شیوه خاصی بر افزایش فروش محصول یا خدمات یک کسب و کار تاثیر می گذارند.

به طور کلی، صاحبان کسب و کارهای مختلف به سه دلیل دست به تبلیغ محصول یا خدمات خود می زنند:

  • مطلع کردن مشتریان از محصول یا خدمات ارائه شده (افزایش آگاهی برند و معرفی شرکت)
  • ترغیب مشتریان بالقوه به خرید محصول یا خدمات (به طور مستقیم یا غیرمستقیم)
  • یادآوری برند یا محصول در ذهن مشتری

تاثیر تبلیغات بر فروش محصول معمولاً با در نظر گرفتن این سه هدف انجام می شود. اگرچه، ترغیب مشتریان به خرید محصول یا خدمات نسبت به دو مورد دیگر اولویت دارد.

افزایش فروش محصول یا خدمات با تبلیغات
افزایش فروش محصول یا خدمات با تبلیغات

آیا تبلیغات بنری موثر است؟

همانطور که گفته شد، روش های بسیار زیادی برای تبلیغ محصول یا خدمات ارائه شده وجود دارند. یکی از این روش ها، تبلیغات بنری یا بنر وب نام دارد. منظور از تبلیغات بنری، ایجاد یک طرح گرافیکی جذاب در صفحه وب برای جلب توجه مشتریان است؛ به عبارت دیگر، تبلیغات بنری نوعی بازاریابی آنلاین (اینترنتی) به شمار می رود که باعث افزایش تعداد بازدیدکننده به وب سایت مورد نظر می شود.

به منظور بررسی میزان تاثیر تبلیغات بر فروش محصول ابتدا باید اطلاعات بیشتری در مورد تبلیغات بنری به دست آورد. تبلیغات بنری به عنوان اولین روش از تبلیغات اینترنتی به شمار می رود. این نوع تبلیغات به منظور جلب توجه مشتریان باید طراحی چشم نوازی داشته باشند. با بررسی آمارها و برندهایی که از این نوع تبلیغات استفاده می کنند، نمی توان تاثیر تبلیغات بنری در فروش را دست کم گرفت.

تبلیغات بنری معمولاً با قرار دادن طرح های گرافیکی در قسمت های مختلف وب (اغلب کناره ها و پایین صفحه) انجام می شود. این طرح های گرافیکی می توانند یک تصویر ساده قابل کلیک یا یک تبلیغ متحرک باشند. در هر دو حالت، باید کاربر را به وب سایت مورد نظر هدایت کنند. به منظور افزایش تاثیر تبلیغات بر فروش محصول، خلاقیت در ایجاد طرح های جذاب گرافیکی برای تبلیغات بنری بسیار اهمیت دارد.

تبلیغات بنری یا بنر وب
تبلیغات بنری یا بنر وب

تبلیغات بنری چقدر در فروش تاثیر می گذارد؟

به منظور بررسی میزان تاثیر تبلیغات بنری در فروش محصول باید هدف اصلی از این نوع تبلیغات را بدانید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید برای تبلیغات بنری هزینه کرد. برای پاسخ به این سوال، کافی است اهداف اصلی تبلیغات بنری را بررسی کنیم.

  • ایجاد آگاهی از برند در مشتریان: تبلیغات بنری مانند بیلبوردهای تبلیغاتی آنلاین عمل می کنند و مشتریان را از وجود برند و نوع محصولی که ارائه می دهد، آگاه می سازند. به همین دلیل، نوع طراحی گرافیکی بنر وب در تعیین هویت برند و جلب اعتماد مشتریان بسیار اهمیت دارد.
  • بهبود میزان فروش: بدون شک، نمی توان تاثیر تبلیغات بر فروش محصول در این روش از بازاریابی را دست کم گرفت. این بنرهای تبلیغاتی آنلاین باعث ترغیب مشتریان به خرید محصول یا خدمات ارائه شده می شوند؛ به عبارت دیگر، تبلیغات بنری یکی از بهترین روش ها به منظور افزایش فروش آنلاین به شمار می رود.
  • افزایش ترافیک سایت: اگر صاحب وب سایت هستید، افزایش ترافیک سایت بسیار اهمیت دارد. تبلیغات بنری می توانند به افزایش ترافیک سایت کمک بسیار زیادی کنند.
  • دریافت لید: یکی دیگر از اهداف تبلیغات بنری، جمع آوری لید از کاربران است. لید شامل نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره تماس و غیره می شود. این اطلاعات در ازای دریافت خدمات در اختیار وب سایت قرار می گیرند.

جهت بررسی تاثیر تبلیغات بر فروش محصول باید با روش های مختلف تبلیغات بنری آشنا شوید. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بنر عادی
  • ریتارگتینگ
  • هدفمند (رفتار محور یا موضوع محور)
تاثیر تبلیغات بنری در فروش
تاثیر تبلیغات بنری در فروش

نحوه ایجاد کمپین های تبلیغاتی

از آنجایی که روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارند، انتخاب بهترین روش بر عهده صاحبان کسب و کارهای مختلف است. این کار باید بر اساس شرایط کاری و همچنین بودجه تبلیغات انجام شود. پس از انتخاب روش تبلیغات، نوبت به ایجاد کمپین تبلیغاتی می رسد. به منظور راه اندازی کمپین های تبلیغاتی باید مخاطب هدف شناسایی شود؛ به عبارت دیگر، تبلیغات می بایست بر اساس سلیقه مخاطب و ویژگی های شخصیتی او انجام شود.

اگر به نیازهای مخاطب در کمپین های تبلیغاتی توجه نشود، نمی توان انتظار افزایش فروش و درآمد را داشت. به همین دلیل است که اکثر کمپین های تبلیغاتی توسط افراد حرفه ای طراحی می شوند. علاوه بر طراحی حرفه ای، میزان تاثیرگذاری کمپین تبلیغاتی نیز باید به طور مستمر بررسی شود. در این ارزیابی ها مشخص می شود که آیا کمپین تبلیغاتی مورد نظر بر میزان فروش تاثیر داشته یا صرفاً هدر دادن وقت و هزینه بوده است.

نحوه ایجاد کمپین تبلیغاتی
نحوه ایجاد کمپین تبلیغاتی

سخن پایانی

تاثیر تبلیغات بر فروش محصول انکارناپذیر است. کسب و کارهایی که در زمینه انواع روش های تبلیغات سرمایه گذاری می کنند، با افزایش فروش محصول یا خدمات خود روبرو می شوند. البته، موضوع تبلیغات برای کسب و کارهای نوظهور و کمتر شناخته شده بیشتر اهمیت دارد. چنین کسب و کارهایی برای جلب مشتری و رقابت با برندهای مشهور باید هزینه بیشتری برای تبلیغات بپردازند. در غیر اینصورت، نمی توانند مشتریان را از وجود برند خود مطلع کنند.

یکی از بهترین روش تبلیغات برای اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ، تبلیغات بنری یا وب بنر به شمار می رود. این تبلیغات علاوه بر افزایش فروش موجب افزایش ترافیک سایت مورد نظر نیز می شوند.

شما برای افزایش فروش از چه روشی از تبلیغات استفاده می کنید؟ لطفاً نظر خود را یا ما در میان بگذارید.

خدمات مرتبط:

مشاوره و آموزش

عکاسی تبلیغاتی

مقالات مرتبط:

با بهترین ابزارهای بازاریابی آشنا شوید

کپی بن چه ویژگی هایی دارد؟

پیام بگذارید