بررسی الگوریتم 2023 پینترست

الگوریتم 2023 پینترست

پینترست یک پلتفرم پر کاربرد است و چهاردهمین شبکه اجتماعی محبوب در بین کاربران محسوب می شود. از این پلتفرم، بیش از 431 میلیون کاربر در سراسر جهان استفاده می نمایند و همچنین در هر ماه بیش از 5 میلیارد جستجو در این شبکه اجتماعی صورت می گیرد. در این مقاله سعی داریم به بررسی الگوریتم 2023 پینترست بپردازیم و بدانیم که این الگوریتم چگونه کار می کند.

پینترست یک موتور جستجوی گرافیکی می باشد که اغلب افراد، آن را با شبکه اجتماعی اشتباه می گیرند. در واقع، این پلتفرم قادر است هر چیزی را که شما به آن علاقه مند هستید را جستجو نماید و به شما نمایش دهد.

اگر در این برنامه چند عکس یا صفحه، مثلا: عکس های آموزش خیاطی را پین کنید، بعد از آن متوجه خواهید شد که این برنامه، تمامی صفحات مربوط به آن را به شما نمایش و پیشنهاد می دهد. اینطور به نظر می رسد که این پلتفرم می داند که شما  چه چیز هایی را دوست دارید و پس از آن شروع به نمایش دادن موارد بیشتر می نماید.

این نمایش های متعدد، به این دلیل است که الگوریتم 2023 پینترست، طوری هوشمندانه طراحی شده است که قادر است پین هایی را به شما نشان دهد که شبیه به آن را قبلا پین کرده اید. این کار برای افرادی که به دنبال یک ایده جدید یا به دنبال پیدا کردن مطالب تازه درباره یک حرفه هستند، بسیار مفید می باشد. پینترست یک موتور جستجو گر وب سایت می باشد و با استفاده از این برنامه می توانید توجه کار بر های زیادی را به وب سایت و کسب و کار خود جلب نماید و از طریق آن بازاریابی و کسب درآمد کنید.

الگوریتم های پینترست در سال 2023 چطور کار می کنند؟

ویژگی اصلی این شبکه که باعث تمایز آن با سایر شبکه های اجتماعی می شود، این است که به جای نمایش پشت سر هم لینک ها مانند: گوگل، مجموعه ای از تصاویر جذاب و زیبا را به نمایش در می آورد. تسلط بر الگوریتم پینترست برای موفقیت در آن بسیار مهم و ضروری است؛ چرا که الگوریتم، نتایج موتور جستجو را مشخص می نماید و همچنین تعیین می کند که چه پین هایی برای کاربر نمایش داده شوند.

پس آگاهی از آپدیت های جدید الگوریتم 2023 پینترست برای پیشرفت در کسب و کار، بسیار حائز اهمیت می باشد؛ همچنین، این پلتفرم دائما در حال تغییر الگوریتم خود است تا بهترین محتوا های ممکن را به کاربران خود نشان دهد.

در نتیجه، این الگوریتم است که در پینترست تعیین می کند چه پین هایی در فید کاربران و نتایج جستجو نشان داده شود.

الگوریتم 2023 پینترست نمایش تصویر با توجه به علاقه کاربر
نمایش تصویر با توجه به علاقه کاربر

الگوریتم 2023 پینترست از عوامل مختلفی برای یافتن ارتباط بین پین ها استفاده می کند؛ مثلا: با استفاده از سابقه فعالیت و محتواهای سرچ شده توسط  کاربر می تواند به علایق آن دست پیدا کند و پین های مرتبط با آن را نمایش دهد.

یکی از مزیت های الگوریتم بر حسب علاقه، این است که برنامه پینترست همیشه چیزی را به کاربران نمایش می دهد که می داند کاربر دوستش دارد. همین امر احتمال لایک شدن آن محتوا را افزایش می دهد.

چهار اصل مهم  و پر اهمیت در الگوریتم 2023 پینترست

در ادامه به بررسی چهار اصل مهم و پر اهمیت در الگوریتم 2023 پینترست می پردازیم:

کیفیت دامنه:

همانطور که موتور جستجو گر گوگل به کیفیت دامنه استفاده شده توسط شما امتیاز می دهد، پینترست نیز همین کار را انجام می دهد. اصولا، کیفیت دامنه تاثیر مستقیمی بر کیفیت و پر بازدید بودن وب سایت شما دارد. الگوریتم 2023 پینترست می تواند محبوبیت پینی که از طریق سایت شما صورت گرفته است را تشخیص دهد. اگر این پین در بین کاربران، محبوب و پر طرفدار باشد، الگوریتم، سایت شما را به عنوان یکی از منابع محتوای با کیفیت به کاربران معرفی می کند.

کیفیت پین:

یکی از عنصر های مهم برای الگوریتم پلتفرم پینترست، کیفیت پین شما می باشد. این پلتفرم بصری، کیفیت پین ها را بر اساس میزان محبوبیت آن در بین کاربران تعیین می نماید. به زبان ساده تر، یعنی هر چقدر افراد بیشتری پین شما را لایک، کامنت و ذخیره کرده باشند، رتبه کیفیت پین شما از نظر کیفیت بالا تر خواهد رفت.

کیفیت پینتر
کیفیت پینتر

کیفیت پینتر یا سنجاق:

در آپدیت جدید الگوریتم 2023 پینترست، کیفیت پینتر ها از اهمیت بالایی برخوردار شده اند؛ یعنی، الگوریتم پینترست، محتوا ها را بر اساس کیفیت پینتر رتبه بندی می کند. هر چقدر پین یا محتوای جذاب و خارق العاده را در پینترست آپلود کنید، احتمال آن که این فیلد به افراد بیشتری نشان داده شود، بسیار زیاد است.

پین های مرتبط با موضوع:  

در الگوریتم 2023 پینترست، ارتباط پین با موضوع تعیین می کند که آیا می خواهید محتوای شما را هنگامی که کاربر، موضوع مرتبط با آن را جستجو می کند نشان دهد یا خیر؟ این کار را می توانید با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و هشتگ های مختلف بر روی پین های خود انجام دهید. الگوریتم پینترست به مانند گوگل می تواند ارتباط بین کلمات کلیدی را مشخص کند.

پلتفرم پینترست
پلتفرم پینترست

آپدیت های الگوریتم پینترست 2022

همانطور که بیان شد، الگوریتم پینترست همواره برای بهتر شدن تعامل خود با کاربران در حال تغییر و به روزرسانی است. در سال 2022 نیز الگوریتم پینترست دست خوش یکسری از تغییرات شد؛ البته، بعضی از این تغییرات در آپدیت الگوریتم 2023 پینترست دیده نمی شود و حذف شده اند.

به جز چهار اصل مهمی که الگوریتم پینترست بر آن استوار است، یکسری از تغییرات نیز در الگوریتم 2022 به وقوع پیوسته است از جمله:

توزیع قابل کنترل: 

در سال 2022، پینترست، الگوریتمی به نام توزیع قابل کنترل را معرفی نمود. بر اساس این الگوریتم، دیگر فید ها بر اساس تعداد بازخورد کاربران، یعنی تعداد لایک یا ذخیره پین، رتبه بندی و نمایش داده نمی شود. در این الگوریتم، فید هایی قابل نمایش هستند که کاربر به آن ها علاقه مند است. یعنی فید ها بر اساس محتواهایی که قبلا کاربر مشاهده کرده است، رتبه بندی می شوند؛ همچنین، این الگوریتم با توجه به سابقه جستجوی شما، فید ها را به نمایش در می آورد.  شما می توانید در این الگوریم جدید، یک عکس را با زاویه های مختلف، پین نماید تا بتوانید به جای استفاده از یک تصویر، چندین بار از آن ها استفاده کنید.

پین مجدد:

با استفاده از این فرایند می توانید پین های موجود در پینترست را به پین دیگر اضافه کنید. سنجاق یا پین کردن مجدد این پست ها سبب افزایش کیفیت پینر شما می شود؛ البته بهتر است این کار را به طور مکرر تکرار نکنید.

لنز:

الگوریتم پینترست در آپدیت 2022 خود، ویژگی جدیدی را به کاربران ارائه نمود. هنگامی که یک کاربر از چیزی عکس می گیرد، الگوریتم پینترست، تصاویر اشیاء مشابه را جستجو می کند و به کاربر نمایش می دهد.

کسب درآمد از طریق پینترست
کسب درآمد از طریق پینترست

سخن آخر

همانطور که بیان شد، الگوریتم در پلتفرم پینترست، نقش مهمی را در جستجوی تصاویر ایفا می نماید؛ همچنین، الگوریتم می تواند با توجه به سابقه جستجو و فعالیت هر کاربر، نیاز و علایق آن را تجزیه و تحلیل کند و فید های مرتبط با سلیقه آن را به نمایش در بیاورد؛ همین امر سبب محبوبیت این پلتفرم در بین کاربران شده است.

آخرین آپدیت الگوریتم پینترست در سال 2023 انجام شده است و تغییرات جدیدی در آن رخ داده است. همچنین، شما می توانید با شناخت دقیق از آخرین الگوریتم 2023 پینترست، توجه کاربران زیادی را به وب سایت خود جلب کنید به علاوه شما می توانید برای راه اندازی کسب و کار پر در آمد از طریق پلتفرم پینترست با مشاوران حرفه ای تیم ایان ارتباط برقرار نماید.

منبع: 000

پیام بگذارید