راهکارهای کارآمد برای رفع خطا Prefer asynchronous resources

رفع خطا Prefer asynchronous resources

خطا Prefer asynchronous resources اکثراً هنگام تست سرعت سایت با GTMetrix ظاهر می شود. این خطا از سری خطاهای pagespeed به شمار می رود که برای فایل های جاوا اسکریپت رخ می دهد. راهکارهای مختلفی برای برطرف کردن این خطا مربوط به فایل های جاوا اسکریپت ارائه شده اند که در اکثر موارد کارساز هستند. به منظور آشنایی با راهکارهای رفع خطا Prefer asynchronous resources با ما همراه باشید.

چرا خطا Prefer asynchronous resources رخ می دهد؟

پیش از بررسی راهکارهای رفع خطا Prefer asynchronous resources دانستن علت رخداد آن بسیار اهمیت دارد. سایت های مختلف همراه با تعداد زیادی فایل جاوا اسکریپت بارگذاری می شوند. هر چه تعداد این فایل ها بیشتر باشد، سرعت بارگذاری سایت کاهش می یابد.

بر اساس گزارش گوگل در مورد سرعت تست سایت ها در سال 2011، بارگذاری یک کیلوبایت از فایل جاوا اسکریپت حدود 1 ثانیه زمان می برد. به عبارت دیگر، اگر 200 کیلوبایت فایل جاوا اسکریپت داشته باشید، 200 ثانیه به سرعت بارگذاری سایت مورد نظر اضافه می شود. این عدد شاید به نظر ناچیز برسد اما تاثیر بسیار زیادی بر سرعت بارگذاری دارد.

به منظور افزایش سرعت بارگذاری سایت ها، کدهای بارگذاری فایل های جاوا اسکریپت باید در فوتر سایت یا مرحله آخر قرار گیرند. اکنون که با دلیل این خطا آشنا شدید، نوبت به ارائه راهکارهایی برای رفع خطای Prefer asynchronous resources جی تی متریکس می رسد.

فایل های جاوا اسکریپت
فایل های جاوا اسکریپت

آشنایی با روش های رفع خطا Prefer asynchronous resources

چهار راهکار کاربری برای رفع خطا Prefer asynchronous resources در  GTMetrix وجود دارند که در این بخش به توضیح آن ها می پردازیم.

روش اول: بکارگیری افزونه پلاگین

اولین روش برای برطرف کردن خطا Prefer asynchronous resources، استفاده از افزونه پلاگین است. پلاگین های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند. به کمک این پلاگین ها می توانید فایل های جاوا اسکریپت را در فوتر سایت قرار دهید. به این ترتیب، فایل های JS در مرحله آخر بارگیری می شوند. برخی از کارآمدترین افزونه های مخصوص وردپرس عبارتند از:

  • WP Deffered JavaScript
  • Speed Booster Pack
  • Autoptimize
  • Async JavaScript

برای استفاده در جوملا باید از افزونه های JCH Optimize، Scriptsdown و Javascript Async and Defer استفاده کنید.

روش دوم: استفاده از اتریبیوت های defer و async

استفاده از اتریبیوت های defer و async در تگ جاوا اسکریپت باعث رفع خطا Prefer asynchronous resources می شود. به کمک این اتریبیوت ها، بارگیری فایل جاوا اسکریپت همزمان با بارگیری سایت انجام می شود. اتریبیوت async بعد از بارگیری کامل اجرا می شود. با این وجود، اسکریپت های defer حتی بعد از بارگیری کامل منتظر می مانند تا صفحه HTML بارگذاری شود.

رفع خطاهای GTmetrix
رفع خطاهای GTmetrix

روش سوم: استفاده از فایل های JS در فوتر سایت

یکی از اصلی ترین راهکارهای رفع خطا Prefer asynchronous resources استفاده از فایل های جاوا اسکریپت در فوتر سایت است. این روش در عین سادگی بسیار موثر و تکنیکی تلقی می شود. با قرار دادن فایل های جاوا اسکریپت در فوتر سایت، بارگیری برخی از توابع حذف می شود و در نتیجه، بارگیری فایل های JS به تاخیر می افتد.

حتماً در بارگیری سایت های مختلف به این نکته توجه کرده اید که کدها از بالا صفحه به پایین اجرا می شوند. زمانی که کدهای مربوط به فایل های JS را در فوتر سایت قرار می دهیم، پردازش آن ها در آخرین مرحله از بارگذاری سایت انجام می گیرد.

روش چهارم: استفاده از فایل function.php

در این روش، خطا Prefer asynchronous resources با ایجاد تغییرات در کدهای وردپرس برطرف می شود. از آنجایی که ممکن است تغییراتی در وردپرس سایت ایجاد شوند، حتماً باید نسخه پشتیبان از سایت وردپرس خود تهیه کنید.

از پیشخوان وردپرس سایت وارد قسمت نمایش و سپس ویرایشگر پوسته شوید. پرونده php را انتخاب کنید و کد مربوطه را در پایین این پرونده قرار دهید. با کلیک کردن روی دکمه آبی رنگ، تغییرات اعمال شده ذخیره می شوند. این کار باعث رفع خطا Prefer asynchronous resources خواهد شد.

بهبود سرعت بارگذاری سایت
بهبود سرعت بارگذاری سایت

سخن پایانی

اگر پس از طراحی سایت با خطا Prefer asynchronous resources مواجه شده اید، نگران نباشد! راهکارهای مختلفی برای رفع خطا Prefer asynchronous resources وجود دارند. توصیه می شود که راهکارهای ارائه شده در این مقاله را به ترتیب امتحان کنید.

آیا تاکنون با این خطا مواجه شده اید؟ شما برای رفع آن از چه روشی استفاده می کنید؟

منبع: 000

پیام بگذارید