راه های تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی

تحلیل کمپین تبلیغاتی

یکی از روش های تأثیر گذار در بازاریابی امروزی، راه اندازی کمپین ها هستند. کمپین های تبلیغاتی با هدف جلب توجه مخاطبان ایجاد می شوند. بررسی و تحلیل کمپین تبلیغاتی مهارتی ارزشمند محسوب می شود. با در نظر گرفتن نتایج هر کمپین، مسیر آینده تبلیغات سودمند برای شما مشخص می شود.

دانستن نحوه تجزیه و تحلیل داده های کمپین تبلیغاتی کلید اصلی این چرخه به حساب می آید. بررسی دوره ای روند کمپین این اطمینان را به وجود می آورد که در مسیر تبلیغاتی درستی قرار دارید. مسیر تبلیغاتی درست در کوتاه ترین زمان ممکن کسب و کار را به موفقیت مد نظر می رساند.

هدف بررسی و تحلیل کمپین تبلیغاتی

تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی در حقیقت به معنای بررسی عملکرد بازاریابی کسب و کار است. در زمان تحلیل این عملکرد در بخش های گوناگون و توسط افراد متخصص زیر ذره بین قرار می گیرد. نتایج تحلیل هر کمپین باید میزان تأثیر گذاری تبلیغات روی مخاطبان را نشان دهد. نتیجه تبلیغ باید هدف بخش های مختلف سازمان را محقق کرده باشد.

با بررسی کردن نتایج هر کمپین شما این فرصت را دارید تا مخاطبان خود را بیشتر و بهتر بشناسید. کمپین های تبلیغاتی نیاز به تعیین مسیر دارد. تحلیل های دوره ای کمک می کنند تا مطمئن شوید روند تبلیغات و بازاریابی شما از مسیر صحیح خارج نشده و از هدف اصلی خود دور نمی شود.

با تحلیل درست تحلیل کمپین تبلیغاتی تصمیم بهتری برای بازاریابی می گیرید. موفقیت در دسترس کسب و کار قرار می گیرد و در برخی مواقع هدف سازمان در مدتی کمتر از آنچه انتظار داشته اید، محقق می شود. تحلیل کردن کمپین های بازاریابی کمک می کند هیچ گاه از میزان بودجه تعیین شده برای بخش تبلیغات خارج نشوید و از ضرر و زیان جلوگیری کنید.

با شناخت بیشتر مخاطبان که یکی از مزیت های تحلیل دورهای کمپین های تبلیغاتی است، راحت تر می توانید در مسیر جلب اعتماد مخاطبان پیش بروید و آن ها را به مشتری و بعد از مدت بیشتری تلاش به مشتری بالقوه تبدیل کنید.

تجزیه و تحلیل داده ها به صورت دوره ای و مداوم
تجزیه و تحلیل داده ها به صورت دوره ای و مداوم

بازه زمانی مناسب برای تجزیه و تحلیل کردن روند کمپین های تبلیغاتی

هیچ بازه زمانی خاصی برای تحلیل کمپین تبلیغاتی وجود ندارد. طول هر دوره بازاریابی به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد. با این حال تعیین بازه های زمانی کوتاه مدت، نتایج بهتری را به همراه دارد. تعداد قابل توجهی از کسب و کار های موفق در بازه های یک هفته ای به بررسی مسیر کمپین تبلیغاتی می پردازند.

برای بررسی کمپین بازاریابی به اطلاعات زیادی نیاز دارید. در نتیجه باید تمامی بخش های سازمان که کمپین روی آن ها اثر دارد، نتایج دوره ای خود را اعلام کرده باشند. طولانی ترین زمان برای بررسی و تجلیل کمپین بازاریابی یک ماه خواهد بود.

ثبت گزارش های روزانه و هفتگی کمک می کند تا در زمان تحلیل کمپین تبلیغاتی راه تر به داده های لازم دسترسی داشته باشید. این اطلاعات باید طبقه بندی شده و قابل مدیریت باشند. تنها از داده هایی استفاده کنید که مربوط به حوزه بازاریابی می شوند.

خلاصه سازی نتایج دوره ای تحلیل کمپین بازاریابی
خلاصه سازی نتایج دوره ای تحلیل کمپین بازاریابی

تعیین مسیر تجزیه و تحلیل کمپین بازاریابی

زمانی کمپین تبلیغاتی ارزشمند خواهد بود که بتواند هدف سازمان از سرمایه گذاری در بخش تبلیغات را برآورده کند. تحلیل کمپین بازاریابی نیاز به داشتن مسیری مشخص دارد. در 7 قدم می توانید تمامی مسیر کمپین را تحلیل کرده و نتایج را سبک یا سنگین کنید.

مخاطبان و رفتار آن ها را در نظر بگیرید

مهم ترین اهداف کمپین تبلیغاتی رسیدن به مخاطبان فعال است. این مخاطبان به مرور و با اعتماد سازی به مشتریان سازمان تبدیل می شوند. قبل از شروع هر کمپین بازاریابی باید مخاطبان خود را بررسی کنید. چه رنج سنی هدف کسب و کار شما هستند؟ افراد با چه سلیقه ای امکان دارد جذب کسب و کار شما شوند؟ شناخت جامعه هدف به شما کمک می کند تا در مسیر درست جذب مخاطب قرار بگیرید.

در هر دوره تحلیل کمپین تبلیغاتی باید جامعه مخاطبان جذب شده از طریق تبلیغات را بررسی کنید. چه تعداد از مخاطبان جذب شده همان الگوی مد نظر شما را دارند؟ چه تعداد بدون ارتباط با کسب و کار شما هستند؟ این آمار نشان می دهد که مسیر تبلیغاتی شما در بلند مدت سودمند خواهد بود یا با نرسیدن به هدف مورد نظر زیان را به دنبال خواهد داشت.

بررسی میزان تأثیر گذاری هر کمپین بازاریابی
بررسی میزان تأثیر گذاری هر کمپین بازاریابی

از خلاصه گزارش ها و داده ها کمک بگیرید

برای بهینه سازی کمپین تبلیغاتی    نباید زمان زیادی را صرف تحلیل کمپین تبلیغاتی کنید. برای کسب نتیجه بهتر باید از داده های کوتاه و خلاصه شده استفاده کنید. بررسی جزئیات را به بخش های مربوطه بسپارید و تنها به نتیجه کلی اکتفا کنید.

فهرستی از اهداف و مقاصد داشته باشید

برای رسیدن به جواب این سؤال که «چطور یک کمپین تبلیغاتی موفق بسازم؟» باید بدانید هر کمپین با هدف های کوچک موفق تر عمل می کند. به جای داشتن کمپینی بزرگ با هدف هایی گسترده، اهداف مد نظر را به بخش های کوچک تر تقسیم کرده و برای هر کدام کمپینی مجزا در نظر بگیرید. اگر اجزای کمپین تبلیغاتی زیاد باشند، مدیریت کردن سخت تر شده و نتیجه دلخواه دور و دست نیافتنی به نظر می رسد.

مقایسه اطلاعات و داده های به دست آمده در طول دوره
مقایسه اطلاعات و داده های به دست آمده در طول دوره

جدولی برای مقایسه اطلاعات و داده ها بسازید

در هر دوره که اطلاعات را بررسی می کنید و به تحلیل کمپین تبلیغاتی می پردازید، باید داده های آماری را ذخیره کنید. سعی کنید اطلاعات خلاصه و دسته بندی شده باشند. هر بار که در بازه زمانی تعیین شده کمپین بازاریابی را تحلیل می کنید، نتیجه را با نتایج دوره قبل مقایسه کنید. این کار کمک می کند متوجه شوید چه زمان کمپین قدرت خود را برای جذب مخاطب از دست می دهد و باید به دنبال راه های جدید باشید.

برای تحلیل کمپین تبلیغاتی لیستی از اقدامات انجام شده داشته باشید

از ویژگی های کمپین تبلیغاتی موفق داشتن نقشه راه است. شما در یک زمان نمی توانید تمام مسیر های لازم درون هر کمپین را طی کنید. مراحل باید پشت یکدیگر و به ترتیب انجام شوند تا به نتیجه دلخواه برسند. با داشتن لیستی از اقدامات انجام شده بهتر می توانید برای ادامه مسیر و حرکت های بعدی تصمیم بگیرید.

اقدامات و قدم های کمپین بازاریابی را مشخص کنید

قبل از ادامه مسیر و برداشتن گام بعدی، اقدامات خود را مشخص کنید. این کار به تمرکز بیشتر کمک کرده و احتمال باقی ماندن کمپین تبلیغاتی در مسیر درست را بالا تر می برد. اگر نمی دانید برای قدم بعدی باید چه کارهایی را در پیش بگیرید، نمونه کمپین تبلیغاتی موفق را بررسی کرده و از آن ها الهام بگیرید.

استفاده از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ ایان
استفاده از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ ایان

یک واژه نامه برای مشخص کردن اصطلاحات کاربردی داشته باشید

در آموزش دیجیتال مارکتینگ آنچه کمپین بازاریابی را خاص و انحصاری می کند، ‌واژه نامه هر کسب و کار است. صنایع و سازمان های مختلف با توجه به نوع فعالیت خود اصطلاحاتی خاص دارند. با تحلیل کمپین تبلیغاتی می توانید میزان آشنایی مخاطبان با این اصطلاحات را بررسی کرده و در صورت نیاز مواردی را که عمومیت نداشته و شناخته شده نیستند، ‌برای مخاطبان شفاف سازی کنید.

جمع بندی

اگر می خواهید در مسیر درست بازاریابی قرار بگیرید و مخاطبان لازم را جذب کنید، باید کمپین های تبلیغاتی داشته باشید. هیچ کمپین بازاریابی بدون بررسی نتایج و داشتن نقشه ای برای تحلیل های دوره ای به موفقیت نمی رسد. تحلیل کمپین تبلیغاتی کاری تخصصی بوده و نیاز به دانش و اطلاعات لازم دارد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایان از افرادی متخصص و زبده استفاده می کند. با ارائه خدماتی به روز و استفاده از جدید ترین روش های تبلیغات دیجیتال، رشد کسب و کار شما در کوتاه ترین زمان ممکن اتفاق می افتد. مجموعه ایان طیف وسیعی از خدمات را ارائه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کمک راه های ارتباطی موجود روی سایت با کارشناسان شرکت دیجیتال مارکتینگ ایان تماس بگیرید.

خدمات مرتبط:

طراحی وبسایت

عکاسی تبلیغاتی

مقالات مرتبط:

با بهترین ابزارهای بازاریابی آشنا شوید

سئو محصولات ووکامرس و رسیدن به جایگاه اول سرچ گوگل

پیام بگذارید