چرا امروزه طراحی گرافیکی اهمیت بیشتری پیدا کرده است؟
با رشد فناوری و فضای دیجیتال، حضور آنلاین در این شبکهها یک ضرورت برای هر کسب و کار است. با زیاد شدن کسب و کارهای آنلاین فرصت دیده شدن برای برندهای نوپا کم شده است. در واقع اینگونه شده است که یا شما در اولین تماس دیداری مخاطب را به خود جذب میکنید یا از رقبای شما خرید میکند.
داشتن یک لوگوی جذاب، هویت بصری مناسب و محتوای خارق العاده در جذب مشتریان جدید تاثیر به سزایی دارد. میتوان گفت طراحی گرافیکی حرفهای نیاز ضروری هر کسب و کاری است و اگر برند شما لوگو، بنر و سایر خدمات گرافیکی برای برند سازی و تبلیغات را ندارد، تلاش روزانه شما رشد چندانی در کسب و کارتان نخواهد داشت.
طراحی گرافیکی، به کار بردن تکنیکهای ترکیببندی رنگ و خطوط در کنار یک مفهوم و ایدهای است که پشت هر طرح وجود دارد. یک طراح گرافیکی حرفهای برای داشتن طرحی منحصر بفرد از تکنیکهای مختلف در کنارهم استفاده میکند تا نیاز مخاطب را برطرف کند.
به کارگیری تایپوگرافی و تصاویر به صورت مجزا یا درکنارهم باید بگونهای باشد که با مخاطب هدف تعامل داشته و اهداف را به خوبی بیان کند. در نهایت برای شما یک تجربه کاربری را به همراه دارد که به سود کسب و کار شما خواهد بود. شما میتوانید پروژههای گرافیکی خود را به شرکت ایان بسپارید زیرا با داشتن تجربههای کاری در حوزه طراحی و دیجیتال مارکتینگ، به خوبی با سلایق مخاطبهای هدف شما آشنا هستند و در نتیجه بهترین نتیجه را از طراحی گرافیکی به دست خواهید آورد.
تاثیر طراحی گرافیکی بر کسب و کار
هیچ محصول و خدمات باکیفیتی به راحتی به فروش نمیرسد مگر اینکه بتواند مخاطبهای خود را در نگاه اول جذب کند. جذابیت بصری هر برند نکته اول رشد آن کسب و کار است زیرا اگر نتوانید جذابیت بصری ایجاد کنید، کسی حاضر نمیشود از خدمات و فعالیتهای شما را ببیند یا استفاده کند.
مهمترین کار یک طراحی گرافیکی مناسب ایجاد جذابیت بصری برای کاربر است. شما تا زمانی که جذابیت را برای کاربر ایجاد نکنید، او اشتیاقی برای استفاده از خدمات و محصولات شما ندارد.
هر چقدر گرافیست شما حرفهایتر باشد، بیشتر میتوانید این اشتیاق را در مخاطب ایجاد کنید و به راحتی آنها را به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید.
رویای هر کسب و کاری ماندگاری در ذهن مردم است تا مخاطب با دیدن قسمتی از هویت بصری شما به یاد برندتان بیوفتند.
برای مثال شما با دیدن یک تیک کشیده به یاد برند نایکی میافتید یا یک لوزی شما را به یاد ماشینهای رنو میاندازد. همهی این برندها یک طراحی گرافیکی را با در نظر گرفتن هویت بصری استفاده به کار بردند تا در مدت زمان طولانی در ذهن مردم ماندگار باشند.
یک طراحی گرافیکی مناسب میتواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند و هرچقدر بتوانید افراد بیشتری را به سمت خودتان بکشانید و ذهن آنها را درگیر فعالیتهای کسب و کارتان کنید، بیزینس موفقتری خواهید داشت.
طراحی گرافیکی علاوه بر ایجاد جذابیت برای کاربر، باید اصولی و استاندارد باشد تا بتواند در زمان طولانی ماندگار باشد. ماندگاری در ذهن، برند شما را قوی و قابل اعتماد جلوه میده.
از شروط اصلی موفقیت یک کسب و کار داشتن تمایز بین رقبا است تا بتواند مخاطب را قانع کند که از خدمات شما استفاده کند. ایجاد یک جلوه خوب در نگاه اول، بسته بندی خاص، طراحی متفاوت محصولات و ارائه خدمات سودمند برای مخاطب از عواملی هستند که میتواند شما را با رقبا متمایز کند.
برای مثال شاید برای شما پیش آمده باشد که طراحی یک محصول را دوست نداشتید و از خرید آن منصرف شده باشید. یا حتی یک کارت ویزیت یا پوستر بیکیفیت به دستتان رسیده باشد و مستقیم آن را در سطل زباله انداخته باشید در حالی که در همان لحظه پوسترهای جذاب زیادی روی میزتان قرار گرفته باشند.
قطعا شما به سمت آن برندی میروید که از طراحی گرافیکی حرفهایتری برخوردار باشد و این یکی از دلایلی میشود که مخاطب، شما را به رقبایتان ترجیح میدهد.