آیا تبلیغات بنری بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟

تاثیر تبلیغات بنری در سئو

در عصر دیجیتال امروزی، کسب و کارها به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای هدایت ترافیک و ایجاد تعامل برای وب سایت خود متکی هستند. با این حال، عوامل زیادی وجود دارند که می توانند روی سئو تاثیر بگذارند. یکی از این موارد، استفاده از تبلیغات بنری است. تاثیر تبلیغات بنری در سئو می تواند شامل جذب بازدیدکنندگان و افزایش آگاهی از برند باشد. البته آنها تاثیرات قابل توجهی بر سئوی وب سایت شما نیز خواهند داشت.

با این اوصاف، دقیقا چه رابطه ای بین تبلیغات بنری و سئو وجود دارد؟ چگونه می توان از این دانش برای بهینه سازی عملکرد وب سایت خود استفاده کرد؟ در این مقاله به بررسی تاثیرات تبلیغات بنری بر سئو می پردازیم. همچنین نکات سئو تبلیغات بنری را برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن ارائه می دهیم. برای اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را از دست ندهید.

تبلیغات بنری چه نوع تبلیغاتی هستند؟

تبلیغات بنری ارتباط مستقیمی با سئو (بهینه سازی موتور جستجو) ندارند. آنها نوعی تبلیغات آنلاین هستند که شامل نمایش یک تصویر یا انیمیشن در یک صفحه وب برای تبلیغ یک محصول یا خدمات است. هزینه تبلیغات بنری معمولا بر اساس هزینه به ازای هر کلیک (CPC) یا هزینه به ازای نمایش (CPM) تعیین می شوند. آنها در وب سایت هایی قرار می گیرند که با مخاطب هدف تبلیغ کننده مرتبط هستند.

آنها می توانند به افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک به یک وب سایت و تولید سرنخ کمک کنند. با این حال، تاثیر تبلیغات بنری در سئو می تواند بسته به کیفیت طراحی تبلیغات، قرارگیری و هدف گذاری متفاوت باشد. به طور معمول، شبکه های تخصصی به توزیع تبلیغات بنری در اینترنت مشغول هستند.

بزرگترین شبکه بنر، شبکه نمایش گوگل (GDN) است. همچنین تعدادی شبکه محلی و موضوعی وجود دارند که تبلیغات بنری را در سایت های منطقه یا موضوع خاصی قرار می دهند.

تاثیر تبلیغات بنری بر سئو
تاثیر تبلیغات بنری بر سئو

تبلیغات بنری با چه اهدافی در سایت قرار می گیرند؟

تبلیغات بنری یک قالب نسبتا انعطاف پذیر هستند. به طور کلی اهداف تبلیغات بنری عبارتند از:

  • افزایش آگاهی
  • دادن اطلاعات
  • متقاعد کردن
  • یادآوری
  • القاء تصمیم برای خرید و غیره

تبلیغات بنری هم برای کالاها و هم برای محصولات غیر کالایی مانند ترویج یک ایده، یک برند و غیره، استفاده می شوند.

تاثیر تبلیغات بنری در سئو سایت شامل چه مواردی می شود؟

تبلیغات بنری و سئو دو استراتژی مختلف بازاریابی آنلاین هستند و تبلیغات بنری هیچ تاثیر مستقیمی بر سئو ندارند. سئو و بهینه سازی وبسایت و محتوای آن برای کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی و عبارات مرتبط است. تبلیغات بنری، تبلیغات نمایشی هستند که در وبسایت های دیگر قرار می گیرند تا ترافیک سایت شما را افزایش دهند.

تاثیر تبلیغات بنری در سئو به طور غیرمستقیم بوده و شامل افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما می شود. با افزایش نرخ کلیک بر روی تبلیغات بنری و بازدید از سایت شما، موتورهای جستجو متوجه می شوند که سایت شما ارزشمند است. همچنین این بدین معنا بوده که محتوای سایت شما مرتبط با موضوع یا کلمات کلیدی بنر می باشد.

این افزایش ترافیک همچنین می تواند منجر به بک لینک های بیشتر به سایت شما از سایر سایت های مرتبط شود. این یک عامل بسیار مهم در سئو است. به طور کلی تاثیر تبلیغات بنری در سئو، به دو بخش مزایا و معایب تقسیم می شود که عبارتند از:

افزایش آمار بازدیدکنندگان با تبلیغات بنری
افزایش آمار بازدیدکنندگان با تبلیغات بنری

مزایا

مزایای تاثیر تبلیغات بنری در سئو سایت عبارتند از:

بلافاصله کار می کند

به دلیل پوشش، سایت به طور مداوم از کاربران علاقه مند کلیک دریافت می کند. در نتیجه CTR بنرها می تواند به 10، 15 و حتی 21٪ برسد. در هر صورت، تبلیغات بنری بلافاصله پس از راه اندازی شروع به کار می کنند. این یک فرآیند طولانی مدت مانند SEO یا توسعه سایت نیست.

درج تبلیغات بنری مربوط، از نکات سئو تبلیغات بنری
درج تبلیغات بنری مربوط، از نکات سئو تبلیغات بنری

تبلیغات بنری معمولا ارزانتر از سایر انواع تبلیغات هستند

اگر قیمت های فعالیت های بازاریابی را مقایسه کنیم، تبلیغات بنری یک آیتم با هزینه نسبتا متوسط ​​هستند. هزینه نهایی به شبکه یا پلتفرم تبلیغاتی و توافقات انجام شده با آن بستگی دارد. به طور کلی، این روش یک روش اقتصادی در نظر گرفته می شود.

معایب

معایب زیر از جمله موارد منفی تاثیر تبلیغات بنری در سئو هستند.

CTR پایین

بر اساس تحقیقات، میانگین CTR بنر 0.1 درصد است. یعنی از 1000 کاربری که بنر را مشاهده می کنند، 1 نفر لینک آن را دنبال می کند.

کلیک های تصادفی

نیمی از کلیک های روی بنر، حداقل در دستگاه های تلفن همراه، تصادفی اتفاق می افتند. همچنین بخشی از کلیک ها توسط کاربران کودک صورت می گیرد. بخشی دیگر از کلیک ها توسط برنامه های ویژه تولید می شود. همچنین افزونه های مسدود کننده تبلیغات نیز وجود دارند. آنها نه تنها تبلیغات را از کاربر پنهان کرده، بلکه انتقال از طریق آن را نیز شبیه سازی می کنند. در این صورت آمار کلیک تقلبی ایجاد شده و از تبلیغ کننده پول دریافت می شود. بدین معنا که تاثیر تبلیغات بنری در سئو کاملا فیک و ظاهری خواهد بود.

طبق تحقیقات، بین 9.5 تا 44 درصد از کاربران تبلیغات آنلاین را مسدود می کنند. البته حتی اگر کاربر از خدماتی برای مسدود کردن استفاده نکند، به احتمال زیاد متوجه بنر نخواهد شد. این نتیجه گیری توسط متخصصان آژانس ConversionXL پس از تجزیه و تحلیل نقشه های حرارتی 750 سایت صورت گرفت. این مطالعه نشان داد که کاربران بر روی اطلاعات صفحات متمرکز هستند و به سادگی از کنار بنرها می گذرند.

57٪ از کاربران از کلیک کردن بر روی یک بنر و ابتلا به ویروس می ترسند.

امکان دریافت کلیک اشتباهی
امکان دریافت کلیک اشتباهی

نکاتی برای بهبود تاثیرات تبلیغات بنری بر سئو سایت

نکات سئو تبلیغات بنری برای بهبود تاثیرات آنها عبارتند از:

1. هنگام طراحی تبلیغات بنری، مهم است که از کلمات کلیدی مرتبط در آدرس آگهی استفاده کنید. این می تواند به ارتباط بیشتر آگهی با مخاطب هدف و افزایش دیده شدن آن کمک کند.

2. صفحه فرودی که بنر تبلیغاتی را به آن لینک می دهد، باید برای سئو بهینه شود تا ارتباط آن با مخاطب هدف بهبود یابد.

3. قرار دادن تبلیغات بنری در مکان مناسب بسیار مهم است. قرار دادن آنها در وب سایت ها و صفحات مرتبط با محتوای شما می تواند به افزایش اثربخشی آنها کمک کند.

4. تصاویر استفاده شده در بنر تبلیغاتی باید چشم نواز و مرتبط با محتوا باشند.

استفاده از تصاویر چشم نواز
استفاده از تصاویر چشم نواز

نتیجه گیری

تاثیر تبلیغات بنری در سئو می توانند مثبت و منفی باشند. آنها می توانند ترافیک وب سایت و بازدید از نام تجاری شما را افزایش دهند. همچنین می توانند بر رتبه بندی موتور جستجو و تجربه کاربری شما تأثیر منفی بگذارند. برای بهره وری حداکثری از تبلیغات بنری خود، مهم است که مکان، پیام و هدف گذاری آنها را به دقت در نظر بگیرید.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی آنلاین و نکات طراحی وب سایت هستید، حتما از وب سایت ما دیدن کنید. ما مجموعه وسیعی از مقالات آموزنده داریم که می توانند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کنند. به علاوه مجموعه ما خدمات طراحی سایت و سئو گسترده و حرفه ای را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.

منبع: 000

پیام بگذارید