گذاشتن نیم فاصله در وردپرس چه اهمیتی دارد؟

گذاشتن نیم فاصله در وردپرس

با رعایت اصول نگارشی مختلف مانند گذاشتن نیم فاصله در وردپرس و توجه به نکات مرتبط با دستور زبان و عدم وجود غلط املایی در محتوا، کاربران راحت تر می توانند یک مطلب را درک کنند. با توجه به این که زبان فارسی و انگلیسی دارای تفاوت های نگارشی متعددی هستند، نمی توان تمامی اصول و نکات مرتبط با نگارش متون را در سیستم های تولید محتوا رعایت کرد. از طرفی، همان طور که می دانید، وردپرس به عنوان پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا معرفی می شود.

یکی از مشکلات نگارشی متعددی که محتوا نویسان زبان فارسی در زمان نوشتن متون با این سیستم دارند، گذاشتن نیم فاصله است. بنابراین، آژانس دیجیتال مارکتینگ ايان، بهترین شرکت در زمینه مشاور و توسعه کسب و کار آنلاین، اهمیت گذاشتن نیم فاصله وردپرس را برای شما بیان می کند.

نیم فاصله چیست؟

نیم فاصله به عنوان کاراکتری که به اندازه نیمی از کاراکتر فاصله، فضا را اشغال می کند، شناخته می شود. شاید بیش ترین کاربرد آن را در کلمات دو بخشی مشاهده کنید زیرا این نوع کلمات طبق علائم نگارشی باید جدا از هم نوشته شوند اما فاصله آن ها نباید به اندازه یک کاراکتر باشد. با قرار دادن نیم فاصله بین کلمات دو بخشی، فاصله بین دو بخش زیاد نشده و دو کلمه به یک دیگر متصل نمی شوند.  به طور مثال: ساعت‌ها

نحوه گذاشتن نیم فاصله در وردپرس
نحوه گذاشتن نیم فاصله در وردپرس

نحوه ایجاد نیم فاصله در وردپرس

برای گذاشتن نیم فاصله در وردپرس همانند نرم افزارهای دیگر مانند ورد، اکسل و غیره می توان از دو روش استفاده کرد.

روش اول:

می توانید وارد قسمت ویرایشگر وردپرس شده و پس از وارد کردن یا نوشتن محتوا، از کلیدهای میانبر ctrl + “-” برای کلمات دو بخشی که نیاز به رعایت نیم فاصله دارند، استفاده کنید.

نکته قابل ذکر این است که علامت “-” در کنار عدد صفر و بالای صفحه کلید را باید فشار دهید زیرا “-” در ماشین حساب کیبورد هیچ تاثیری ندارد.

روش دوم:

علاوه بر کلیدهای میانبری که پیش تر ذکر شد می توان از کلیدهای ctrl+ shift+2 نیز پس از وارد کردن متن یا نوشتن آن در وردپرس استفاده کرد. همچنین می توان از کلیدهای Shift+Space نیز برای گذاشتن نیم فاصله در وردپرس استفاده کرد.

چگونه در وردپرس از نیم‌فاصله استفاده کنیم؟ 

اکثر محتواهایی که در طول روز توسط محتوانویسان تولید می شوند به زبان فارسی هستند در نتیجه باید محتوایی تولید شود که تمامی اصول نگارشی در آن رعایت شده باشد. گذاشتن نیم فاصله در وردپرس نیز یکی از موارد ضروری است که باعث زیبایی بیش تر متن می شود. برای قرار دادن نیم فاصله می توان از روش های گفته شده در متن استفاده کنید.

کاربرد نیم ‌فاصله چیست؟ اهمیت نیم ‌فاصله در زبان فارسی

خواندن محتواهای مختلف در اینترنت با گذاشتن نیم فاصله در وردپرس برای کاربر آسان تر است و باعث زیبایی بیشتر متن می شود. از طرفی، رعایت نیم فاصله در زبان فارسی اهمیت بیش تری دارد زیرا از این طریق می توان متوجه شد که عبارت به کار رفته دارای یک معنای مستقل است.

تفاوت نیم فاصله و فاصله در نگارش فارسی
تفاوت نیم فاصله و فاصله در نگارش فارسی

ایجاد نیم فاصله در وردپرس

نیم فاصله برای فارسی زبانان نسبت به سایر زبان ها کاربردی تر است. به همین دلیل بوده که به طور معمول نیم فاصله را در زبان انگلیسی مشاهده نمی کنید اما گوگل متوجه تفاوت های فاصله و نیم فاصله می شود. با این حال گوگل بر اساس سرچ کاربران، کلماتی که به نیم فاصله نیاز دارند را تشخیص می دهد.

سخن پایانی

امروزه، گذاشتن نیم فاصله در وردپرس کاربرد زیادی دارد اما به طور معمول برای کلمات دو بخشی که نیاز به رعایت یک فاصله کامل ندارند می توان از نیم فاصله استفاده کرد. همچنین، در مقالات، پایان نامه ها، نامه های اداری و غیره نیز از نیم فاصله استفاده می شود.

منبع: 000

پیام بگذارید