استراتژی تولید محتوای دیسکاور

استراتژی تولید محتوای دیسکاور

اگر به دنبال استراتژی تولید محتوای دیسکاور در گوگل هستید این مقاله را تا انتها بخوانید. گوگل دیسکاور یک ویژگی جدید گوگل است که به کاربران امکان می‌دهد محتوای مرتبط با علایق و ترجیحات خود را بدون نیاز به جستجو ببینند. گوگل دیسکاور از هوش مصنوعی و دانش گوگل استفاده می‌کند تا محتوای مناسب را برای هر کاربر انتخاب و نمایش دهد. برای رتبه بهتر در گوگل دیسکاور، باید محتوای خود را با استانداردهای گوگل هماهنگ کنید و از تکنیک‌هایی که در ادامه خواهیم گفت استفاده کنید.

استراتژی تولید محتوا برای گوگل دیسکاور

یک استراتژی تولید محتوا برای گوگل دیسکاور باید شامل عناصر زیر باشد:

  • مقالات طولانی و عمیق با تصاویر بصری: مقالاتی را منتشر کنید که اطلاعات جامعی را در مورد یک موضوع ارائه می‌کنند و از تصاویری با کیفیت بالا در آن‌ها استفاده می‌شود.
  • تمرکز بر موضوعات جستجوی پرطرفدار: شناسایی و ایجاد محتوا پیرامون موضوعاتی که به طور فعال توسط کاربران جستجو می‌شوند تا شانس نمایش محتوای شما در Google Discover افزایش پیدا کند.
  • استفاده از تیترهای واضح و مختصر: تیترهای ساده بسازید، به سؤالات کاربر پاسخ دهید و آنها را تشویق کنید تا روی محتوای شما کلیک کنند.
  • بهینه‌سازی تصاویر و ویدیوها: از متن و عناوین جایگزین برای تصاویر و ویدیوهای خود استفاده کنید تا به Google کمک کنید محتوای بصری را درک کرده و فهرست بندی کند.
  • انتشار به صورت منظم: به‌روزرسانی منظم وب‌سایتتان با محتوای جدید و مرتبط می‌تواند دیده شدن در Google Discover را بهبود بخشد.
  • پیوند به منابع معتبر: گنجاندن پیوند به منابع معتبر و قابل اعتماد می‌تواند اعتبار و ارزش محتوای شما را افزایش دهد.
استراتژی تولید محتوا برای گوگل دیسکاور در مقاله استراتژی تولید محتوای دیسکاور

دقت داشته باشید که الگوریتم‌های Google انتخاب محتوا برای Google Discover را تعیین می‌کنند، بنابراین بهینه‌سازی این جنبه‌های استراتژی محتوا می‌تواند احتمال نمایش آن را در Google Discover افزایش دهد.

چطور محتوا را در گوگل دیسکاور بیاوریم

اگر کنجکاوید که چطور محتوا را در گوگل دیسکاور بیاوریم، عناصر زیادی در این موضوع دخیل هستند. شما با رعایت یک سری نکات قادر به انجام این کار هستید؛ مثلاً می‌توانید:

  • در مورد رقبای خود تحقیق کنید: شما می‌توانید با استفاده از ابزار‌های تحلیل سئو، ببینید که رقبای شما چه نوع محتوایی را در Google Discover منتشر می‌کنند و چطور می‌توانید آن‌ها را شکست دهید.
  • در Google Knowledge Graph یا حساب Google My Business ثبت نام کنید: این کار به شما کمک می‌کند تا در Google Discover به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر شناسایی شوید.
  • نظارت بر عملکرد داشته باشید: با استفاده از ابزارهایی مانند سرچ کنسول Google، عملکرد محتوای خود را درGoogle Discover  پیگیری کنید. این موضوع می‌تواند به شما در درک نحوه عملکرد محتوای شما و انجام هر گونه بهینه‌سازی لازم کمک کند.
محتوای معتبر در گوگل دیسکاور در مقاله استراتژی تولید محتوای دیسکاور

به یاد داشته باشید که دریافت محتوای شما در Google Discover تضمینی نیست، زیرا الگوریتم‌های Google تعیین می‌کنند که کدام محتوا را بر اساس عوامل مختلف نمایش دهد. با این حال، پیروی از این شیوه‌ها می‌تواند شانس شما را برای نمایش محتوای خود در Google Discover افزایش دهد. در ادامه شیوه‌های بیشتری را برای شما آماده کرده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

نحوه قرار گرفتن در گوگل دیسکاور

نحوه قرار گرفتن در گوگل دیسکاور به چه صورت است؟ برای آنکه محتوای شما در Google Discover نمایش داده شود، باید بهترین شیوه‌های توصیه‌شده برای ایجاد و بهینه‌سازی محتوا را انجام دهید. به گفته گوگل، برخی از عواملی که ممکن است بر انتخاب و رتبه‌بندی محتوای شما برای Google Discover تأثیر بگذارد عبارتند از علایق کاربر، سابقه جستجو، ارتباط، تازگی و کیفیت محتوا. حال شما برای افزایش شانستان می‌توانید این نکات را رعایت کنید:

  • ایجاد محتوای با کیفیت بالا:

مقالاتی را منتشر کنید که عمیق و آموزنده باشند تا کاربر حس کند برایش ارزش قائل هستید.

  • محتوای خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید:

از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای بهینه‌سازی محتوای خود برای Google Discover استفاده کنید. این موضوع شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، نوشتن سرفصل‌های قانع‌کننده و ارائه توضیحات واضحی از محتوای شما می‌شود.

  • Structured data یا داده‌های ساختاریافته می‌تواند کمک‌کننده باشد:

داده‌های ساختاریافته را برای ارائه‌ی زمینه‌ی اضافی به Google در مورد محتوای خود پیاده‌سازی کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما با گوشی موبایل سازگار است:

Google Discover عمدتاً از طریق دستگاه‌های تلفن همراه قابل دسترسی است، بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما سازگار با موبایل باشد. از طراحی واکنشگرا استفاده کنید، سرعت بارگذاری صفحه را بهینه کنید و از خوانایی در صفحه نمایش‌های کوچکتر اطمینان حاصل کنید.

تصویر سازگاری محتوا در گوشی موبایل در مقاله استراتژی تولید محتوای دیسکاور
  • کاربران را تشویق به داشتن تعامل در محتوایتان کنید:

محتوای خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و کاربران را تشویق کند تا با محتوای شما تعامل داشته باشند و آن را به اشتراک بگذارند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های اجتماعی، پاپ‌آپ‌ها، خبرنامه‌ها و سایر روش‌ها، کاربران را تشویق کنید تا شما را در Google Discover فالو کنند.

با رعایت این نکات، می‌تواند شانس خودتان را برای دیده شدن محتوایتان در گوگل دیسکاور افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به وبسایتتان هدایت کنید.

نکات استراتژی تولید محتوا برای دیسکاور

برای قرار گرفتن در گوگل دیسکاور باید نکاتی را در استراتژی محتوایی خود به کار بگیریم. با رعایت نکات استراتژی تولید محتوا برای دیسکاور حتما موفق می‌شویم:

  1. تمرکز بر محتوای همیشه سبز و ترند: Google Discover محتوایی را اولویت‌بندی می‌کند که در طول زمان مرتبط باقی بماند؛ مقالاتی ایجاد کنید که ارزش طولانی‌مدت داشته باشند و به زمان حساس نباشند یا مستعد قدیمی شدن سریع نباشند. حال اگر شما ترکیبی از محتواهای همیشه سبز و ترند ایجاد کنید نتیجه شگفت‌انگیز می‌شود. محتوای همیشه سبز از ارزش بالقوه خود کاسته نمی‌شود و محتوای ترند با علاقه کاربران در زمان حال همخوانی دارد.
  2. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید: تصاویر یا ویدیوهای جذاب و آموزنده بصری را در محتوای خود بگنجانید. محتوای بصری در Google Discover عملکرد خوبی دارد و می‌تواند به جلب توجه کاربران کمک کند.
  3. بهینه‌سازی برای هدف کاربر: هدف جستجو کاربر را درک کنید و محتوای خود را متناسب با نیازهای او تنظیم کنید. محتوای شما باید اطلاعات مستقیم و ارزشمندی را ارائه دهد که درخواستشان را تا حد زیادی برآورده کند.
  4. سرفصل‌های جذاب بنویسید: برای مقالات خود سرفصل‌های جذاب بنویسید، یعنی باید واضح و مختصر باشند و تا حد ممکن باعث جلب توجه شوند. یک عنوان خوب می‌تواند شانس کلیک روی محتوای شما و نمایش آن در Google Discover را افزایش دهد.
  5. از داده‌های ساختاریافته استفاده کنید: داده‌های ساختاریافته، جایی که محتوای شما به کدهایی تبدیل می‌شوند تا به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل پردازش باشد. موتورهای جستجو این کدها را می‌خوانند و با استفاده از آن سایت شما را در نتایج جستجو به شیوه‌ای خاص، نمایش می‌دهند. نشانه‌گذاری داده‌های ساختار‌یافته را برای ارائه‌ی زمینه اضافی در مورد مقالات خود پیاده‌سازی کنید. این موضوع می‌تواند به گوگل کمک کند محتوای شما را بهتر درک کند و شانس برجسته شدن آن را افزایش می‌دهد.
  6. محتوای تازه و به روز منتشر کنید: به طور منظم محتوای خود را به روز کنید تا آن را تازه و مرتبط نگه دارید. Google Discover از محتوایی که اخیراً منتشر شده یا اخیراً به روز رسانی شده است، حمایت می‌کند.
  7. ترکیب محتوای متنوع را هدف قرار دهید: انواع محتوا از جمله مقاله، ویدیو، اینفوگرافیک و موارد دیگر را ارائه دهید. این موضوع می‌تواند به جذابیت‌های مختلف کاربران کمک کند و احتمال نمایش محتوای شما را در Google Discover افزایش دهد.
تصویر آیکون گوگل دیسکاور در مقاله استراتژی تولید محتوای دیسکاور

به یاد داشته باشید، الگوریتم گوگل انتخاب محتوا برای Google Discover را بر اساس چندین عامل تعیین می‌کند. پیروی از این نکات می‌تواند شانس شما را برای نمایش محتوایتان افزایش دهد.

سؤالات متداول درباره استراتژی تولید محتوای دیسکاور

برخی از کاربران سؤالاتی درباره استراتژی تولید محتوای دیسکاور داشته‌اند بنابراین در این بخش به سؤالات متداول درباره استراتژی تولید محتوای دیسکاور پاسخ داده‌ایم:

چطور میتوانم محتوایم را در گوگل دیسکاور بیاورم؟

با انجام یک سری نکات ساده، مثلا: در مورد رقبای خود تحقیق کنید، با ابزارهایی مثل گوگل سرچ کنسول نظارت بر عملکرد داشته باشید، محتوای باکیفیت و معتبر تولید کنید، محتوا را SEO کنید و از داده‌های ساختاریافته استفاده کنید، کاربران را تشویق به تعامل کنید و دقت کنید محتوای شما با گوشی‌های همراه سازگار است.

چه نوع استراتژی تولید محتوایی برای گوگل دیسکاور داشته باشم؟

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، استفاده از محتوای همیشه سبز و ترند، بهینه‌سازی، سرفصل‌های جذاب، داده‌های ساختاریافته، محتوای به روز و ترکیب محتوای متنوع از قبیل، متن، ویدیو، اینفوگرافی و…

برای دیده شدن محتوایم از چه ابزارهایی استفاده کنم؟

ابزارهای زیادی میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. شما می‌توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایان برای این کار کمک بگیرید. تخصص ما ارتقای کسب و کار شماست.

پیام بگذارید