بهترین CDN در ایران

بهترین CDN در ایران

در این مقاله به معرفی بهترین CDN در ایران می‌پردازیم. حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که روی ویدیو یا عکس مورد نظرتان کلیک کنید و آنقدر صفحه طولانی لود شود که از دیدن آن پشیمان شوید.

CDN یا شبکه‌ی توزیع محتوا باعث سرعت‌بخشی به سایت شما می‌شود و جلوی این اتفاقات را می‌گیرد. بارگیری محتوا از سروری که به مخاطب نزدیک‌تر باشد سریع‌تر است و اکثر مخاطبان سایت‌های ایرانی نیز بومی هستند، بنابراین استفاده از CDN ایرانی معقول‌تر به نظر می‌رسد. البته که CDN های ایرانی نیز علاوه بر مزایایی که دارند با معایبی نیز همراه هستند و انتخاب CDN ایرانی یا CDN خارجی کاملاً به شرایط و بودجه‌ی وبسایت شما بستگی دارد.

بهترین CDN در ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب بهترین CDN به عوامل مختلفی بستگی دارد. پس در این مطلب سعی کردیم با ذکر خصوصیات کلیدی هر CDN بگوییم بهترین CDN چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرورهای انتقال دیتای مادر برای استفاده CDN
  1. عملکرد: عملکرد CDN برای ارائه‌ی سریع محتوا به کاربران بسیار مهم است. برای داشتن بهترین عملکرد عواملی مثل سرورِ شبکه‌ی CDN، ظرفیت سرور و مکان سرور را حتما در نظر بگیرید. به دنبال CDNی باشید که تحویل سریع و قابل اعتماد محتوا را ارائه دهد، تأخیر کمی داشته باشد و همیشه در دسترس باشد.
    اگر می‌خواهید بدانید که چقدر cdn در سرعت سایت تاثیر دارد پس با ما همراه باشید.
  2. مقیاس‌پذیری: بسیار مهم است که CDN شما بتواند با تقاضای ترافیک وبسایت شما همخوانی داشته باشد. به دنبال CDNی باشید که بتواند افزایش ناگهانی ترافیک را بدون افتِ عملکرد یا متحمل شدن هزینه‌های اضافه مدیریت کند. توانایی CDN برای مدیریت ترافیک خیلی زیاد و مقیاس‌پذیری آن را حتما در نظر بگیرید.
  3. پوشش شبکه CDN: CDN باید دارای زیرساخت شبکه جهانی با سرورهایی باشد که به صورت استراتژیک در سراسر جهان قرار گرفته‌اند. این موضوع تضمین می‌کند که محتوای شما بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی کاربران به طور کاملاً مؤثر و در سریع‌ترین حالتِ ممکن به آن‌ها ارائه می‌شود.
    قبل از خرید CDN، بررسی کنید که آیا CDN مورد نظر شما در مناطقی که مخاطبان هدف شما هستند، سرور دارد یا خیر.
  4. امنیت: اقدامات امنیتی CDN برای محافظت از محتوای شما و داده‌های کاربران بسیار مهم است. ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از SSL/TLS، حفاظت از DDoS، فایروال برنامه‌های وب (WAF) و سایر اقدامات امنیتی ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده‌ی CDN برای اطمینان از ایمنی محتوا و کاربرانِ خود را در نظر بگیرید.
  5. انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی: وبسایت‌های مختلف، الزامات منحصر به فردی دارند. به دنبال CDNی باشید که انعطاف‌پذیری بالایی دارند و امکان سفارشی‌سازی در آن‌ها وجود دارد. اینگونه خدمات همسو با نیازهای شما می‌شوند. توانایی پیکربندی قوانین کَش، انتخاب سرورهای لبه خاص یا اجرای قوانین سفارشی برای تحویل محتوا می‌توانند گزینه‌هایی باشند که شما آن را تعیین می‌کنید.
  6. قیمت‌گذاری: مدل‌های قیمت‌گذاری CDN می‌توانند متفاوت باشند بنابراین مهم است که بودجه خود و ساختار قیمت‌گذاری ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده‌ی CDN را در نظر بگیرید.
    برخی از CDN ها بر اساس انتقال داده شارژ می‌شوند در حالیکه برخی دیگر قیمت‌گذاری با نرخ ثابت دارند. ساختار قیمت‌گذاری، از جمله هرگونه هزینه‌های اضافی برای ویژگی‌های بیشتر یا افزایش ترافیک را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که با بودجه‌ی شما همخوانی دارد.
  7. پشتیبانی: سطح پشتیبانی ارائه شده توسط ارائه‌دهنده‌ی CDN را در نظر بگیرید.

به دنبال CDN با پشتیبانی قوی، از جمله خدمات پاسخگویی به مشتریان، اسناد و منابع برای عیب‌یابی و بهینه‌سازی عملکرد CDN باشید.

بهترین پشتیبانی CDN در ایران

با در نظر گرفتن تمام عوامل ذکر شده، می‌توانید CDNی را انتخاب کنید که از نظر عملکرد، مقیاس‌پذیری، پوشش شبکه، امنیت، انعطاف‌پذیری، قیمت‌گذاری و پشتیبانی، به بهترین وجه با نیازهای وبسایت شما مطابقت داشته باشد.

بهترین CDN ایرانی

بر اساس جستجوهایی که در مورد بهترین CDN ایرانی داشتیم پیشنهاد ایان به شرح زیر است:

ابراروان

سرویس CDN ابراروان باعث بهبود SEO وبسایت شما شده با امنیت بالایی که دارد از انواع حملات سایبری در امان خواهید بود. این سرویس‌دهنده DNS ابری رایگان در اختیار شما می‌گذارد و با داشتن 40 پاپ در 30 کشور و 5 قاره جهان، شبکه‌‌ توزیع محتوای بسیار گسترده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. بدون شک این ارائه‌دهنده‌ی سرویس از نظر ایان انتخاب اول است.

میزبان کلود

میزبان کلود هم نامی آشنا و مورد اعتماد است که رتبه‌ی دوم لیست ایان را از آنِ خود کرده است. زیرساخت هوشمندِ شبکه‌ی CDN این سرویس دهنده با پایدارترین سرورهای لبه، راهکاری مناسب برای افزایش سرعت، بهبود علمکرد سایت و افزایش امنیت وبسایت یا اپلیکیشن‌های وب‌محور شماست.

سرویس CDN ابریِ این سرویس دهنده با محدودیت 5 میلیون درخواست ماهیانه رایگان است.

آسیاتک

شبکه‌ی توزیع محتوای آسیاتک مدعی بهترین عملکرد و سرعت است. سرورهای لبه‌ی بهینه‌سازی‌شده با دیسک‌های پرسرعت SSD و مشخصه‌های فنی قدرتمند از جمله ویژگی‌های خاص این ارائه‌دهنده‌ی سرویس است.

پاپ‌سایت‌های آسیاتک در نقاط مهم ترافیکی ایران از جمله شیراز، تبریز، تهران، اصفهان، مشهد و قم، محتوای کاربر را از نزدیک‌ترین نقطه پاپ دریافت و ارسال می‌کند.

ایران سرور

خرید CDN رایگان از ایران سرور یکی از انتخاب‌های فوق‌العاده‌ی شما خواهد بود. تجربه‌ی کاربری، رضایت از سرعت و تضمین امنیت وبسایت را نشان می‌دهد. با استفاده از این CDN در تمام نقاط جهان در دسترس خواهید بود.

تصویر خرید CDN ایرانی

این ارائه‌دهندگان به دلیل پوشش شبکه جهانی و تحویل کارآمد محتوا شناخته‌شده‌اند با این حال توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب یک ارائه‌دهنده‌ی CDN، نیازهای خاص خودتان را ارزیابی کنید و عواملی مانند مکان سرور، بهینه‌سازی شبکه و هزینه‌ها را نیز در نظر بگیرید.

لطفا به خاطر داشته باشید که عملکرد CDN می‌تواند بر اساس موقعیت و زیرساخت‌ها در ایران متفاوت باشد.

CDN رایگان ایرانی

CDNها از از نظر ما به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  1. CDNهای کاملا رایگان
  2. CDNهایی که دوره تست رایگان دارند. معمولا این دوره تا 12 ماه است.
  3. CDNهایی که برای میزبان‌های اسکریپت خاصی مثل bootstrap و… رایگان هستند.
  4. CDNهای تجاری

در بین CDNهای رایگان، با توجه به جستجوهایی که داشتیم از چند CDN رایگان ایرانی این موارد در لیست ما قرار گرفتند:

  • پارس پک
  • ابراروان
  • ابردراک
  • میزبان کلود
  • ایران سرور

پلن‌های رایگان این CDN ها برای کسب و کارهای کوچک احتمالاً جوابگو است و نیازی نیست هزینه‌ی اضافی برای امکاناتی که از آن استفاده نخواهید کرد بدهید.

سریعترین CDN ایران

قبل از اینکه بخواهیم سریع‌ترین CDN ایران را معرفی کنیم باید بدانیم عوامل مؤثر بر سرعت CDN چه چیزهایی هستند:

  1. موقعیت جغرافیایی کاربر: کاربرانی که به سرور CDN نزدیکتر هستند، به دلیل کاهش تأخیر، سرعت بیشتری را تجربه خواهند کرد. از سوی دیگر، کاربرانی که از سرور دورتر هستند ممکن است به دلیل افزایش افت زمان رفت و برگشت دیتا، سرعت کمتری را تجربه کنند.
  2. تعداد کاربران: تعداد کاربرانی که به یک محتوا دسترسی دارند می‌توانند در سرعت لود شدن سایت تأثیرگذار باشند چرا که ترافیک زیاد می‌تواند باعث ازدحام شده و منجر به کُندی بارگذاری شود.
  3. فاصله‌ی بین سرورهای CDN و سرورهای مبدأ: این فاصله بر مدت زمانی که طول می‌کشد تا سرور CDN محتوا را از سرور مبدأ دریافت کند، تأثیر بگذارد.
  4. اندازه محتوای ارائه‌شده: زیرا بارگذاری فایل‌های بزرگ بیشتر طول می‌کشد. این موضوع می‌تواند بر سرعت لود صفحه تأثیرگذار باشد.
  5. کیفیت و سرعت اتصال به اینترنت کاربر: اتصالات آهسته یا ناپایدار حتی با استفاده از CDN ممکن است باعث کندی زمان بارگذاری شود.

با توجه به تمام این ویژگی‌ها رتبه اول سریع‌ترین ارائه‌دهنده‌ی CDN در ایران متعلق به Arvancloud یا ابراروان است. یک سرویس‌دهنده CDN رایگان با سایت‌های pop در بیش از 40 نقطه در سراسر جهان که کمترین تأخیر را دارد.

تصویر سرور انتقال داده برای سریع ترین CDN ایران

این سرویس‌دهنده، ارائه‌ی محتوای پایدار را تضمین می‌کند. تحویل سریع و ایمن محتوا با زیرساخت شبکه‌ی بسیار بهینه و پوشش جهانی گسترده از خدمات ابراروان هستند.

سؤالات متداول درباره بهترین CDN ایران

در اینجا به چند سوال پرتکرار شما کاربران عزیز پاسخ داده‌ایم:

بنابراین بهترین CDN ایران کدام است؟

با توجه به آنچه در مقاله گفته شد، برای تشخیص بهترین CDN ایران باید به عوامل مختلفی توجه کرد، مثل عملکرد، مقیاس‌پذیری، پوشش شبکه CDN، امنیت، انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی، قیمت‌گذاری و پشتیبانی. با توجه به این معیارها بهترین و سریع‌ترین CDN ایران ابراروان است.

هزینه استفاده از CDN چقدر است؟

هر سرویس‌دهنده با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد هزینه‌ی متفاوتی را در نظر گرفته است. شما می‌توانید از پلن رایگان سرویس‌دهنده‌ها استفاده کنید ولی این موضوع موقتی است و به مرور که ترافیک سایت شما افزایش پیدا کرد، باید برای دریافت CDN با سرویس مورد نظرتان اقدام کنید.

CDN برای چه کسانی الزامی است؟

اگر چند کاربرِ وبسایت یا اپلیکیشن شما به طور همزمان درخواست می‌فرستند از CDN استفاده کنید.

چرا باید از CDN استفاده کنم؟

استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا، می‌تواند به بهبود سرعت و عملکرد وب‌سایت کمک کند. همچنین، با استفاده از CDN، می‌توانید بار سرور را کاهش دهید. این موضوع باعث بهبود سرویس‌دهی وب‌سایت شما می‌شود. همچنین، CDN می‌تواند به راحتی مانع از کاهش تأخیر شبکه شود و افزایش امنیت وب‌سایت را نیز به همراه دارد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایان بهترین خدمات را برای ارتقای کسب و کار شما انجام می‌دهد.

پیام بگذارید